Водіям у Європі скоро доведеться звикати до технології обмеження швидкості у своїх автомобілях після того, як Європарламент вніс таку вимогу у нове законодавство щодо безпеки водіння, передає Forbes.
Законодавство вимагає, щоб всі нові автомобілі, представлені на ринку, були оснащені технологією Intelligent Speed Assistance (ISA). Пристрої будуть використовувати відеокамери або дані GPS для автоматичного обмеження швидкості автомобіля. Це буде відбуватися методом обмеження потужності двигуна, а не натискаючи на гальма.
Технологія вже тестується на деяких авто, включаючи нову європейську модель Ford Focus. В Європі її просуває Європейська рада з безпеки на транспорті.
«ISA – єдина ефективна технологія безпеки транспортних засобів з точки зору її потенціалу рятувати життя, – заявляє організація. – Очікується, що завдяки масовому впровадженню і використанню ISA кількість аварій знизиться на 30%, а смертність на дорогах – на 20%».
Водії сприймають це нововведення суперечливо: далеко на всі раді пристроям, які будуть обмежувати їх швидкість. Парламентарії стверджують, що отримали безліч скарг від громадян, які виступають проти того, щоб держава виступала «нянькою» і обмежувала їх свободу.
З цієї причини законодавці в Європарламенті і 28 національних урядів ЄС досягли компромісу, який дозволить водіям відключати пристрої, якщо вони того побажають. FIA каже, що це може бути необхідно в тих випадках, коли є проблеми з показниками датчиків.
Узгоджене законодавство, як очікується, буде остаточно затверджено наступного місяця. Воно вимагатиме систему обмеження швидкості ISA в усіх транспортних засобах, випущених на ринок з 2022 року, а вже існуючі моделі повинні будуть встановити її до 2024 року.
Законодавство також вимагає, щоб до 2022 року автомобілі мали автономне екстрене гальмування, попередження про вихід зі смуги руху, попередження про сонливість водія, попередження про відволікання уваги водія і реєстратор даних про аварії. Багато з цих технологій вже встановлені в нових моделях.
Також впроваджується нова вимога, щоб виробники вантажівок виготовляли їх круглої, а не квадратної форми – це має допомогти врятувати життя шляхом покращення поля зору водія.