Британці підтвердили, що на борту літака при Смоленській катастрофі пролунав вибух

Лабораторія підтвердила результати експертизи польської робочої групи

фото Прес-служба СК РФ

Британська лабораторія підтвердила наявність вибухових матеріалів на зразках із сидінь розбитого літака при розслідуванні авіакатастрофи під Смоленськом. Передусім це був тротил, але також гексоген і тетранітропентаеритрит. Жодної з цих речовин не використовують з іншою метою, ніж проведення вибуху. Про це повідомляє Українська служба Польського радіо з посиланням на тижневик «Gazeta Polska».

Британська лабораторія підтвердила дослідження й висновки польської підкомісії, оприлюднені в Технічному рапорті 2018 року. Фахівці досліджували кількадесят зразків з місця катастрофи, які в травні 2017 року передала їм Краєва прокуратура.

Голова Підкомісії з питань повторного розслідування авіакатастрофи, екс-міністр національної оборони Польщі Антоні Мацєревич в інтерв’ю виданню звернув увагу на абсурдність пояснень, ніби названі хімічні сполуки могли занести в літак, наприклад, військові – адже вони були не в польових мундирах; а також, що ці речовини були на території смоленського летовища від Другої світової війни – бо, наприклад, гексоген почали використовувати набагато пізніше. А літак перед рейсом перевірив функціонер Бюро охорони уряду з собакою й вибухових речовин не виявив.

2012 року вибуховий матеріал виявлено й на інших частинах літака, зокрема на двох фрагментах лівого крила. Польська підкомісія проаналізувала розміщення тіл загиблих і на цій основі також встановила, що вибух стався в центроплані. Тим часом, на розрив центроплана вказувала навіть російська сторона, пояснюючи це явищем гідравлічного молота, спричиненого рештками пального.

На стрічці, що містить запис розмов із кабіни літака, знайдено чіткі сліди зовнішнього втручання. Але польські прокурори прийняли недолугі пояснення російської сторони, нібито винною є американська фабрика, яка цю стрічку виготовила.

Наближається дев’ята річниця смоленської трагедії, що сталася 10 квітня 2010 року. Антоні Мацєревич наголосив, що до цієї дати планується оприлюднити підсумки роботи підкомісії, яка досліджує катастрофу.

Нагадаємо: Міноборони Польщі повідомило, що причиною загибелі пасажирів Ту-154М над Смоленськом став внутрішній вибух.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS