Падіння двох літаків Boeing 737 Max, які сталися в Індонезії та Ефіопії, привернули загальну увагу до маловідомого пристрою, який вийшов із ладу, викликавши ланцюгову реакцію, яка призвела до масштабних авіатрощ.
Згідно з оглядом загальнодоступних баз даних, проведених Bloomberg, з початку 1990-х було зафіксовано не менше 140 випадків, коли датчики кута атаки на американських літаках було пошкоджені через злітно-посадкові смуги, наземне обладнання або птахів. Про це повідомляє Daily Beast.
Принаймні у 25 випадках пошкодження цього датчика, який встановлено на носі літака, призводить до активації автоматичної системи MCAS, які вирівнює положення лайнера в повітрі та корегує кут його нахилу. Тоді передня частина літака починає нахилятися вниз, що призводить до незворотного пікірування.
Наразі систему MCAS, яка є особливістю нових Boeing 737 Max, ретельно вивчають.
«Враховуючи велику кількість пілотних звітів та невідомих нам моментів, з якими ми маємо справу в цих двох аваріях, це важлива область для розслідування», – сказав Джеймс Холл, екс-голова Національної ради з безпеки транспорту США.
Федеральна авіаційна адміністрація США (FAA) також знає про проблеми з несправними датчиками.
«У межах нагляду FAA за безперервною експлуатаційною безпекою системи безпеки польотів у нашій країні агентство продовжує відстежувати, збирати й оцінювати всю доступну інформацію і дані, що стосуються характеристик літаків і пов’язаних з ними компонентів», – йдеться в заяві агентства.
Раніше президент корпорації Boeing Денніс Мюленбург визнав, що причиною падіння двох літаків Boeing 737 MAX 8 в Індонезії та Ефіопії стала відмова програмного забезпечення. За його словами, в обох польотах вирішальну роль зіграла система доповнення характеристик маневрування MCAS.
До цього ЗМІ з посиланням на власні джерела повідомляли, що датчики кута атака лайнера було пошкоджено внаслідок зіткнення зі стороннім об’єктом.