На відміну від техніки, що була офіційно завезена для продажу в країну (і пройшла всю необхідну сертифікацію), пристрої, що з'явилися на ринку в обхід легальних каналів дистрибуції та без сплати митних зборів і податків, називають «сірими». Так вони протиставляються офіційному постачанню, яке йде «по білому». Сірий товар – це не тільки порушення норм закону, його продаж суперечить принципам виробника, який не може гарантувати належне сервісне обслуговування такого пристрою, що несе ризики і для його репутації.
Головна причина такої покупки – більш низька ціна товару, що виникає не внаслідок ринкової конкуренції, а завдяки порушеням податкового законодавства. Простіше кажучи, в цю ціну не включені митні збори та податки. Український ринок дуже чутливий до цінового фактору, а у операторів мобільного зв'язку немає програм дотацій для мобільних телефонів, як це прийнято в країнах з розвиненою економікою.
Світ сучасної електроніки складний, тому виробники й намагаються захистити користувача від поганого клієнтського досвіду, контролюючи офіційні поставки. Телефон, який потрапив на полицю магазину в обхід офіційних каналів дистрибуції, може бути відновленим після ремонту та продаватися під виглядом нового. Сам по собі продаж відновлених (refurbished) телефонів – справа цілком легальна, але в цьому випадку, по-перше, відновлення iPhone відбувається на заводі, що збирає техніку Apple. І, по-друге, продавець зобов'язаний попереджати покупця про те, що телефон був відновлений після ремонту. Політика Apple забороняє продаж оригінальних компонентів на вільному ринку, тому телефон, відновлений не під контролем виробника, використовує неофіційні компоненти або компоненти, що вже були у вживанні та які не пройшли жорсткий контроль якості.
Крім того, в сірі канали збуту можуть потрапити функціонально обмежені тестові зразки телефонів (у яких, наприклад, може не працювати Bluetooth або Wi-Fi). Часто до нас на ринок потрапляють телефони, призначені для продажу на інших ринках і прив'язані (залочені) під конкретних операторів. Перед таким продажем їх перепрошивають (змінюють заводське програмне забезпечення), але сюрприз може чекати покупця після оновлення системи за півроку або за рік – отримавши оновлення, такий iPhone може відмовитися працювати, тому що отримає оновлення «прошивання» для оператора, під якого був створений. В результаті телефон просто не буде працювати в мережі українського оператора мобільного зв'язку, що спричинить похід до сервісного центру та втрачений час і / або гроші.
Усі авторизовані Apple точки продажів продають тільки офіційну техніку Apple та мають відповідні сертифікати. Продавці зобов'язані показати їх за запитом покупця. У комплекті поставки кожного легального iPhone завжди є гарантійний талон компанії Asbis – ексклюзивного дистриб'ютора iPhone в Україні. Такий талон дозволяє звернутися за гарантійним обслуговуванням телефону в будь-який офіційний сервісний центр, авторизований самою Apple, та в якому ремонтом займаються співробітники, що мають відповідний дозвіл – ці люди проходять окреме навчання й отримують сертифікат виробника, що дає право ремонтувати техніку Apple в офіційних сервісних центрах виробника.
Перевірити легальність iPhone (та закріплене за ним право на офіційну сервісну підтримку Apple) можна беспосередньо в магазині, на спеціальній сторінці сайту Apple: https://checkcoverage.apple.com/ru/ru/, де для перевірки достатньо ввести унікальний серійний номер телефону. Сам серійний номер завжди є на коробці з телефоном, або його можна знайти на вкладці «Пристрої» в налаштуваннях програми iTunes.
Легальний телефон легко відрізнити за артикулом у назві моделі – він також написаний на упаковці та в меню «Інформація про пристрій». Усі iPhone з артикулами UA/A, RM/A, RK/A, Z/A, SU/A, FS/A були виготовлені з урахуванням усіх особливостей українського ринку та призначені для продажу в Україні.
Усі авторизовані Apple точки продажів мають статус Apple Authorized Reseller (авторизований Apple продавець). Це означає, що вся продукція Apple цього магазину легальна, тобто продається зі сплатою всіх податків і зборів, що регламентуються законодавством України, а продавці-консультанти також сертифіковані самою Apple та пройшли необхідну підготовку.
Телефони, що продаються у магазинах зі статусом Apple Authorized Reseller, призначені для продажу в Україні та гарантовано працюють (включно з мобільним інтернетом 3G/4G) з усіма українськими операторами, оскільки сумісні з усіма місцевими стандартами та технічними умовами електричних мереж та мобільного зв'язку.
Найбільш достовірний та актуальний список авторизованих сервісних центрів Apple можна знайти на сторінці сайту Asbis – ексклюзивного дистриб'ютора Apple в Україні: http://apple-vad-cis-ua.asbis.com/authorized-service-centers?COUNTRY=3. Там є сервісні центри, розташовані у Києві, Харкові, Одесі, Львові та Дніпрі. Логіка підказує, що є сенс купувати офіційний iPhone у мережі магазинів, що має власні авторизовані сервісні центри, що дозволить скоротити час на ремонт і сервісне обслуговування в разі, якщо виникне така необхідність. Варто пам'ятати, що право на безкоштовне гарантоване обслуговування в авторизованих сервісних центрах Apple мають тільки офіційні iPhone (незалежно від того в якому місті вони були придбані).