«Укрзалізниця» закликає місцеву владу до співфінансування збиткових напрямків

Мова йде про 63% малодіяльних дільниць, які згенерувати в минулому році збиток майже в 10 млрд грн

Фото: Shutterstock

Державна «Укрзалізниця» запрошує до діалогу і закликає місцеву владу чітко визначитися, чи брати участь у фінансуванні збиткових напрямків, чи усвідомити невідворотність їх закриття.

Про це написав директор з економіки та фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев у власній колонці, розміщеній на сайті інформаційного центру УЗ «Магістраль»

Проведений аналіз ефективності роботи 589 дільниць, під час якого враховувався цілий пакет даних по вантажній роботі на станціях, експлуатаційний вантажообіг, вантажонапруженість по дільницях, фінансові показники, виявив групи найбільш негативних ділянок інфраструктури.

За його даними, протягом 2015-2018 років стало нарощують об’єми вантажопотоку 50 з 589 проаналізованих дільниць, а 121 демонструє постійний спад цього показника.  Решта – 71% не вирізняються стабільністю.

«Співфіннансування збиткових об’єктів та дільниць з державного та місцевого бюджетів є цілком обґрунтованим та відповідає практиці розвинених країн. На сьогодні немає інших інструментів вивести хоча б на рівень самоокупності цілий ряд дільниць, які мають від’ємний фінансовий результат. Мова йде про  63% малодіяльних дільниць, які згенерувати в минулому році збиток майже в 10 млрд грн», – наголосив він.

За словами Рязанцева, такі об’єкти розташовані по всій території України. Найбільше їх на регіональній філії «Львівська залізниця», найменше на Придніпровській залізниці. Понад 60% малодіяльних станцій, які згенерували майже 500 млн грн від’ємного фінансового результату, розміщені саме на збиткових дільницях. Крім того, по 93 дільницях або 16,7% вантажний рух відсутній (у 2017 році кількість таких дільниць складала 157 або 26,3%).

Як пояснив Рязанцев, сьогодні майже половина об’єктів залізничної інфраструктури генерує державному перевізнику мільярди збитків. «Конкретніше, 45,7% усіх потягоділянок сукупно виконує лише 2,1% тонно-кілометрової роботи. На утримання цих малоефективних дільниць та їх функціонування товариство спрямувало торік понад 7,8 млрд грн, а отримало в результаті дохід 543 млн грн – менше 1% від усіх доходів від вантажних перевезень», – наголосив він.

Нагадаємо: наприкінці «Укрзалізниця» збільшила ціни на вантажні перевезення на 14,2%. Це перший етап на шляху до запровадження постійно діючої моделі автоматичної індексації тарифів на індекс цін виробників промпродукції.

Як писав Mind, «Укрзалізниця» пропонує встановити фіксований податок на землі залізниці. Збільшення витрат на сплату цього податку за діючими ставками змусить УЗ піднімати тарифи на перевезення.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS