Триразовий чемпіон світу з автогонок у класі «Формула-1» Нікі Лауда помер на 71-му році життя. Про це повідомляє ВВС.
Як повідомила сім'я гонщика, він помер у себе вдома в колі рідних і близьких.
Співчуття висловили італійська команда «Феррарі», у складі якої він виграв перші два титули, і британський «Макларен», у якому Лауда виграв чемпіонат втретє.
Нікі Лауда народився у Відні в 1949 році. Його батьки були заможними людьми ій хотіли, щоб Нікі став підприємцем. Однак Лауда з дитинства захопився автогонками. Після того як батьки відмовилися спонсорувати його захоплення, Лауда взяв кредит і в 22 роки купив собі місце в команді «Формули-2» «Марч».
У цій команді Лауда провів два роки, періодично брав участь і в гонках «Формули-1», де у «Марч» теж була своя команда. Однак там показувати хороший результат йому не дозволяла машина – і 1973 року він взяв ще один кредит і купив собі місце в команді БРМ, що виступала в «Формулі-1».
Уже через рік Лауда потрапив у «Феррарі». Цим він багато в чому зобов'язаний своєму напарникові по БРМ Клею Регаццоні – той першим перебрався в італійську команду та порекомендував Енцо Феррарі взяти й Лауду. Свій перший сезон у «Феррарі» Лауда закінчив на четвертому місці, а вже наступного 1975 року вперше став чемпіоном.
У 1976 році Лауда боровся за другий чемпіонський титул. На гран-прі Німеччини, що проходив на знаменитій «Північній петлі» Нюрбургринга, відомій також як «зелене пекло», він потрапив у серйозну аварію.
На другому колі гонки його машина зірвалася з траси, ймовірно через несправну задню підвіску, вдарилася в огорожу, загорілася й вилетіла назад на трасу, де опинилася на шляху іншого гонщика, що їхав позаду, та на високій швидкості врізався в його машину.
Інший гонщик зміг швидко вибратися, а Лауда виявився затиснутий між уламками. Більш того, від удару з нього злетів шолом. Поруч із місцем аварії не було стюардів, які мали стежити за безпекою та могли б допомогти Лауді. Його врятувало те, що кілька гонщиків, побачивши аварію, зупинилися і кинулися йому на допомогу.
Проте витягти австрійця з розбитого боліда вдалося не відразу. Через втрату шолома він отримав великі опіки голови та надихався димом, що призвело до серйозних ушкоджень легенів. Пізніше в лікарні Нікі впав у кому, і лікарі не були впевнені в тому, що він виживе.
Однак Лауда пропустив всього дві гонки і вже через шість тижнів після аварії повернувся на трасу. На його голові та обличчі залишилося безліч шрамів, які він завжди прикривав червоною кепкою, яка стала одним з його відомих атрибутів.
Лауда зробив тільки одну пластичну операцію – щоб повністю відновити повіки очей, оскільки інакше він не зміг би продовжувати кар'єру в автоперегонах. Вважається, що саме пошкодження повік завадили йому відразу після страшної аварії виграти другий титул – в останній, вирішальній гонці сезону-1977 він добровільно зійшов з дистанції через сильний дощ. Сам Лауда пояснив, що не міг моргати, і в результаті краплі води його засліплювали.
Проте вже через рік австрієць все ж виграв другий чемпіонський титул. Однак його відносини з Енцо Феррарі ставали все холодніше, і Лауда змінив команду, а в 1979 році оголосив про завершення кар'єри гонщика.
В 1982 році Лауда повернувся і підписав контракт з британською командою «Макларен». Уже в третій гонці за цю команду, на гран-прі США в Лонг-Біч, він здобув перемогу, а в 1984 році втретє виграв чемпіонат світу.
Після остаточного завершення кар'єри в 1985 році Лауда повернувся до своєї другої пристрасті – літакам. Він керував власною авіакомпанією Lauda Air, яку заснував в 1980 році ще після першого відходу з гонок, і навіть сам пілотував деякі рейси.
Однак у 2000-х роках він продав Lauda Air і заснував нову авіакомпанію Niki. Вона збанкрутувала в 2017 році.
У 2001 році компанія Ford запросила його на посаду спортивного директора команди «Формули-1» «Ягуар». Однак великих успіхів вона не досягла – і після сезону 2002 року Лауда покинув цю посаду. В останні роки життя він входив до раді команди «Мерседес».
Нікі Лауда – найуспішніший автогонщик в історії Австрії. У 2013 році американський режисер Рон Ховард зняв художній фільм «Гонка», присвячений аварії Лауди і його поверненню в великі перегони.