На думку керівництва Walmart, автономний робот, який миє підлогу в супермаркеті, – це оптимізація роботи, скорочення витрат і крок назустріч новим технологіям. А для працівників цього ж супермаркету цей робот має іншу назву – Фред. Його назвали так на честь прибральника, який багато років мив підлогу в магазині, а потім його звільнили незважаючи на те, що той переніс кілька нервових зривів через звільнення.
Найбільша в США мережа супермаркетів випустила цілу армію роботів в більш ніж 1500 своїх гігантських магазинів, де тисячі автоматичних сканерів полиць, коробок-розвантажувачів, камер штучного інтелекту та інших машин виконують роботу, яку колись робили люди.
Журналісти The Washington Post з'ясували, що співробітники Walmart «ненавидять роботів і намагаються саботувати їх роботу». Дані були отримані в результаті проведення анонімного опитування серед працівників компанії.
Незважаючи на прагнення керівництва Walmart максимально автоматизувати роботу в магазинах, співробітники і покупці відчувають дискомфорт поруч із роботами. Багато відвідувачів не завжди розуміють, що саме робити з роботами і як себе з ними поводити.
У свою чергу, співробітникам компанії знижують зарплати, оскільки через автоматизацію офіційно у них зменшується кількість завдань.
Незважаючи на автоматизацію, їм доводиться доглядати за роботами і, як правило, виконувати їх роботу, оскільки багато клієнтів набагато охочіше спілкуються з людьми, ніж з автоматизованими пристроями.
Крім того, багато клієнтів часто нападають на роботів, а деякі «люблять їх вдарити зі спини після того, як пристрій проїде».
Також відомо, що на складах Walmart використовує роботів для розвантаження машин і сканування полиць на предмет відсутніх товарів. У багатьох магазинах працівники не стали «навчати» машини правильним алгоритмам, а просто виправляють за ними помилки і недоліки.
Нагадаємо, Walmart нещодавно відкрив свій перший «магазин майбутнього», нашпигований штучним інтелектом.