Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства планує запровадити класифікацію вулиць в містах України за їх функціональним призначенням. Це, як написав на своїй сторінці у Facebook заступник міністра регіонального розвитку та будівництва Лев Парцхаладзе, робиться для правильної та ефективної організації роботи транспорту.
«Для правильної та ефективної організації роботи транспорту, а також безпечних та сприятливих умов для пішоходів в Україні ми плануємо запровадити класифікацію вулиць за функціональним призначенням, тобто, в залежності від того, на кого вони розраховані: на пішоходів, велосипедистів, громадський транспорт, автомобілі або суміжний рух», – зазначив Парцхаладзе.
Зараз в Україні діє лише класифікація вулиць і доріг в залежності від групи населених пунктів: загальноміські, районні, житлові тощо.
За пропонований принципом організовані вулиці у багатьох містах Європи. Саме тому вони є комфортними та зручними для проживання і пересування людей.
«І пішоходи, і велосипедисти, і водії відчувають себе рівними учасниками дорожнього руху. Їх права не обмежуються, а навпаки – для їх безпечного і комфортного пересування створені всі необхідні умови. І ми маємо також впроваджувати цей позитивний досвід і взагалі змінювати підхід до організації як пішохідної, так і транспортної інфраструктури в містах», – вважає заступник міністра.
Він уточнив, що відповідна норма буде внесена до ДБН “Вулиці і дороги населених пунктів”, які розробляє ДП «ДерждорНДІ».
Відтак, у новому проекті змін у ДБН буде запроваджено такі категорії вулиць (доріг): пішохідна доріжка – з рухом виключно пішоходів та можливий суміжний рух велосипедистів; велосипедна доріжка – з рухом лише велосипедистів; магістральна вулиця загальноміського значення – регульований рух з широкими тротуарами, регульованими наземними пішохідними переходами, обов’язковими велодоріжками/велосмугами.
«Цей список наразі доопрацьовується, крім цього, відповідно до категорій вулиць за функціональним призначенням будуть встановлюватися вимоги та рекомендації до ширини кожної з цих функціональних зон», – також додав Парцхаладзе.
Нагадаємо, як повідомляв Mind, з 1 липня в Україні набіли чинності нові ДБН, які передчають нові правила облаштування парковок. Відтепер передбачається проектування парковок на дахах, будівництво перехоплюючих паркінків та облаштування паркомісць зарядками для електрокарів.