Останній магазин української мережі виномаркетів припинив працювати трохи більше місяця тому. Про це повідомляє НВ Бізнес.
«Останній магазин, розташований на вул. Глибочицькій у Києві, був закритий трохи більше місяця тому», – розповідає керівник компанії-дистрибутора.
Експерти вважають, що власники Поляни стали заручниками швидкого розвитку, не вгадали з форматом магазинів і намагалися копіювати конкурентів.
Перший магазин мережі Поляна відкрився в 2009 році, через два роки після появи магазину GoodWine, згадує співвласник GoodWine Дмитро Кримський.
«Дистрибуторам здавалося, що досить відкрити спеціалізований винний магазин і він одразу стане успішним», – визнає Кримський.
Мережа магазинів Поляна тоді належала компанії Марком, яка була офіційним дистриб’ютором коньяку Hennessy і приблизно 70% вин Нового світу, які постачали в Україну. Марком належала підприємцю Іллі Грінбергу. Проект дуже динамічно розвивала компанія Поляна Україна Груп, у 2013 році мережа управляла 35 магазинами не тільки в Києві, а й у містах-мільйонниках.
«Мережа планувала розвиватися за франчайзингом. Вимоги до бізнесменів, які хотіли відкривати магазини під ТМ Поляна, були дуже жорсткими. Тому компанія уклала всього один-два договори на розвиток під її брендом», – розповідає НВ Бізнес глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.
Крім Поляни, Ілля Грінберг розвивав мережу магазинів із продажу елітних продуктів харчування Delight, Маленький принц, а також володів столичним рестораном Lavinia.
За даними Єдиного реєстру юридичних осіб, зараз мережа належить Сергію Токарєву і британській компанії «Мідоу Холдинг Енд Ресонсез Ел Пі». Поляну очолює Юрій Серебров, який раніше працював директором Маркому. Це і дозволяє експертам говорити, що Ілля Грінберг міг бути причетним до мережі Поляна.
Отримати коментар Грінберга НВ Бізнес не вдалося.
«У мережі була дуже швидка експансія, за якої складно контролювати бізнес. У кожному магазині потрібен сильний керівник, але знайти їх складно. Мережа росла в кількості, але продажі, наскільки мені відомо, не зростали. Це була дуже нестабільна модель», – каже Кримський.
Поляна робила ставку на власний імпорт, рідко працювала з постачальниками на стороні, що позначалося на асортименті компанії.
«Конкуренція на ринку дуже жорстка і зараз потрібно постійно працювати з покупцями через соціальні мережі, пропонувати новинки, проводити акції», – каже директор мережі OkWine Ірина Дейнега.
Детальніше про закордонне виноробство, а саме про іспанське виробництво читайте у матеріалі Mind Винна Барселона: їдемо на батьківщину кави.