Глобальні корпорації виступають спонсорами головування країн в Раді ЄС - розслідування

Іноді це може впливати на об’єктивність при голосуванні за політичні рішення

фото Shutterstock

Кожні 6 місяців одна з країн-членів Євросоюзу отримує роль голови в Раді ЄС, і вже не перший рік спонсорами для головуючих країн стають великі корпорації, передає Euronews.

Попереднього голову Євроради – Румунію – спонсорувала, зокрема, компанія Coca-Cola, а Фінляндія, яка зайняла пост нового голови 1 липня цього року, оголосила про укладення угоди з BMW.

«Це впливає на прийняття політичних рішень при подібній підтримці спонсорів», – заявила в інтерв'ю Euronews спеціаліст з систем лобіювання Вікі Канн з некомерційної дослідницької групи «Обсерваторія корпоративної Європи».

За її словами, основною проблемою цієї практики є те, що великі компанії стають ключовими лобістами в ЄС, прагнучи «відмивати свою репутацію».

Серед найбільш свіжих прикладів країн, які брали спонсорську підтримку в якості голів Ради ЄС, – Австрія в 2018 році (від Porsche, Audi, Microsoft та інших компаній), Болгарія (у неї в тому ж році було більше 50 корпоративних спонсорів), Мальта в 2017 році (BMW, AirMalta і Microsoft), Естонія, теж в 2017-му (Microsoft, Mercedes, BMW) і Словаччина в 2016-му (Peugeot, Orange і Microsoft).

Європейський омбудсмен Емілі О'Райлі минулого тижня почала розслідування відносно Ради Євросоюзу по факту приватного спонсорства на основі скарги НВО Foodwatch. У лютому минулого року ця неурядова організація розкритикувала спонсорство Румінії з боку Coca-Cola, заявивши, що абсолютно неприйнятно, щоб гіганту безалкогольних напоїв було дозволено спонсорувати президентство, в той час як Румунія керувала дебатами щодо перегляду Спільного закону про харчові продукти в ЄС.

Рада ЄС відповіла на скаргу, заявивши, що вона «не в змозі розглянути або прокоментувати це питання по суті, оскільки організація головування, включаючи пошук спонсорів, – це питання, що відноситься до компетенції відповідних органів самих держав-членів ЄС і не входить в компетенцію Ради».

Омбудсмен ОʼРайлі попросила Єврораду дати їй відповідь до 13 вересня 2019 року. Редакція Euronews звернулася за коментарем до влади Румунії, але на момент публікації відповіді не отримала.

Спонсор головування Фінляндії в Єврораді – німецький автоконцерн BMW. «Це нормальна практика для країн-учасниць, – заявила Euronews Анне Шьохольм, глава департаменту комунікацій апарату прем'єр-міністра Фінляндії про домовленість уряду з BMW.

За словами Шьохольм, спонсорство BMW складалося в наданні парку автомобілів, які перебували в розпорядженні чиновників тільки в період головування, – країна не платить за них нічого, крім поточних витрат, таких як паливо і оплата послуг водіїв.

Нагадаємо, Coca-Cola разом з китайською компанією проспонсорують Олімпіаду на $3 млрд.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS