Авіасполучення з Російською Федерацією уряд відновлювати не буде. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій у інтерв'ю Економічній правді.
«Поки що ця країна лишається агресором, ми в стані війни і не хочеться повторень МН17. Це просто небезпечно для українців. Мені здається, треба мати якийсь суїцидальний настрій, щоб запропонувати відновлення цього авіасполучення. Я вже не говорю про геополітичні речі», – зауважив Криклій.
Він також відмітив, що від залізничного сполучення з Росією відмовлятися не вигідно.
«Якщо говорити політично, то звісно, що можна було б знову-таки заблокувати. Озвучу кілька цифр. Для прикладу, за 8 місяців 2019 року перевезено 7,7 млн тонн вантажів, які прямували транзитом і проїзна оплата становила 3,5 млрд грн», – сказав Криклій.
Що ж стосується пасажирських рейсів, то вони одні з небагатьох, які є прибутковими.
«Більше того, у нас небагато сполучення. Ми просто створимо, напевно, додаткові перешкоди для громадян, які все одно вимушені їздити туди з різних причин. Так вони будуть їздити через Білорусь. Ми й так для економіки Білорусі вже гарні умови створили», – прокоментував міністр.
Окрім того, міністр інфраструктури прокоментував компенсацію українським авіакомпаніям за обліт території Росії.
«Фактично йдеться про дотації з бюджету, про компенсації авіакомпаніям, які не можуть припинити перевезення пасажирів, тому що тут, серед іншого, є соціальний аспект, але вони втрачають прибутки через війну. Що стосується міжнародних перевезень і саме в частині Росії, знову ж таки, питання чутливе, його треба дуже обережно вивчати. Тому що будь-яка компенсація відбувається, навіть соціальні компоненти, за рахунок бюджету. В діючому бюджеті це не закладалося. Тому воно апріорі не може бути. Треба ж розуміти, що бюджет – це такий великий пиріг, де у вас половина пирога, а людей, бажаючих його з'їсти, на 10 пирогів. Тому ви не можете всім все компенсувати. Тому що потім інші захочуть щось компенсувати. Але створювати стимули точно можна», – розповів Криклій.
За словами міністра, якщо буде розуміло, що відбувається такий ріст авіації і авіаперевезень, в тому числі, міжнародних, як зараз – в середньому 20% на рік, то можна переглянути тарифну політику по аеронавігації, тарифну політику по аеропортовим зборам.
За рахунок зростання можна зменшувати вартість, і тоді буде ще більше авіаперевезень, і авіакомпанії від цього виграють, і самі аеропорти теж від цього не програють, тому що вони за рахунок зростання будуть все це компенсувати собі.
Раніше повідомлялося, що Україна та Узбекистан відновили авіасполучення.
Нагадаємо: ще до призначення міністром Криклій наголошував, що уряд планує приділити увагу розвитку малої авіації.