До катастрофи Boeing 737 MAX призвів ланцюжок із 9 причин – слідство

Якби хоч однієї з цих причин не було в ланцюжку подій, то катастрофи б не сталося

інфографіка ABC News

Компанія Boeing, діючи без належного контролю з боку американських регуляторів, не розпізнала ризики, пов'язані з програмним забезпеченням лайнера 737 MAX, створивши передумови для катастрофи літака Lion Air, до якої також призвели помилки співробітників авіакомпанії та екіпажу, повідомили індонезійські слідчі. Копія звіту опинилася в розпорядженні Reuters.

Літак авіакомпанії Ethiopian Airlines зазнав катастрофи 29 жовтня 2018 року, в результаті якої загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту.

Індонезійські регулятори розкритикували пристрій системи захисту від звалювання, відомої як MCAS, яка автоматично опускала ніс літака.

«Пристрій і сертифікація MCAS не враховували ймовірність втрати контролю над повітряним судном», – йдеться в доповіді.

У звіті також вказано, що аварії сприяли «недоліки» в комунікації екіпажу і ручному керуванні літаком, а також оповіщення та відволікаючі фактори в кабіні пілотів.

До катастрофи призвів складний ланцюжок подій, повідомив журналістам на прес-конференції слідчий Нуркахіо Утомо, відмовившись виділити одну основну причину.

«З того, що нам відомо, цю катастрофу зумовили дев'ять речей, – сказав він. – Якби однієї з них не було, можливо, катастрофи б не відбулося».

Під час польоту другий пілот не зміг швидко знайти в інструкції контрольний список дій або виконати завдання, які він мав знати напам'ять, йдеться в доповіді.

Згідно зі звітом, командир також належним чином не поінформував другого пілота, передаючи йому управління безпосередньо перед тим, як лайнер увійшов в фатальне піке.

Датчик кута атаки, який передає дані системі захисту від звалювання MCAS і має вкрай важливе значення, був неточно відкалібрований компанією у Флориді, і є вагомі свідчення про те, що обслуговуючий персонал Lion Air не протестував його під час встановлення.

Lion Air мала призупинити експлуатацію лайнера після проблем на попередніх рейсах, повідомили слідчі. При цьому в жовтневих журналах технічного обслуговування літака була відсутня 31 сторінка, додали вони.

Boeing повідомила, що вивчає рекомендації та вживає заходів для підвищення безпеки 737 MAX.

FAA повідомило, що вітає рекомендації і ретельно їх вивчить, продовжуючи аналізувати зміни, запропоновані Boeing для 737 MAX.

Нагадаємо, акції Boeing знову обвалилися через намагання приховати інформацію від регулятора FAA.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS