Компанія IKEA припинила співпрацю з онлайн-гігантом Amazon, пише Retail Detail. Думки аналітиків щодо вчинку компанії розділилися: одні вважають його розумним рішенням, інші – непродуктивним для розвитку.
Зазначається, що нещодавно компанія Nike повідомила про припинення продажів своїх товарів через Amazon і припинила дворічну співпрацю з компанією. Спортивний бренд заявив, що хоче зробити більший акцент на «прямі і особисті відносини з клієнтом».
Тепер стало відомо про те, що ще один гігант продажів – шведська меблева мереда IKEA – теж розірвав аналогічну угоду з Amazon. IKEA продавала через онлайн-майданчик в США такі дрібні предмети як кухонне начиння і лампи. Продажі велися в тестовому режимі, але експеримент наразі припинено. Поки що не ясно, чому співпраця обірвалася.
Директор з дослідження глобальних даних Морін Хінтон відзначив чітку причину рішення Nike: «Це випадок, коли Nike хоче повністю контролювати свій бренд».
Ерік Хеллер з WPP Amazon Center of Excellence в свою чергу вважає, що рішення Nike може викликати зворотний ефект, і навів приклад Birkenstock, який три роки тому вирішив припинити продавати своє взуття безпосередньо на Amazon і суттєво втратив у прибутках.
Аналітик Jefferies Ренді Коник очікує, що IKEA і Nike стануть прикладом для інших великих брендів: «Цей крок показує нам, що сильні бренди розуміють, що трафік, що направлений на їх власний сайт (наприклад, Nike.com), є самодостатнім, більш прибутковим, а також працює на впізнаваність бренду, в той час як трафік і додаткові доходи від Amazon.com менш прибуткові і не сприяють зміцненню бренду. Ми вважаємо, що багато сильних брендів будуть продовжувати уникати або обмежувати свої відносини з Amazon в майбутньому».