«Укртатнафта», «Укрнафта» та «Укргазвидобування» вимагають введення мит на імпорт автогазу та ДТ з РФ

Українські виробники наполягають на компенсаційних заходах у вигляді мит на субсидований імпорт за ставкою 8,46%

фото УНІАН

«Укртатнафта», «Укрнафта» та «Укргазвидобування» подали спільну заяву до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за фактом антиконкурентних дій при поставках в Україну російського дизпалива та скрапленого газу. Про це пише пресслужба«Укртатнафти».

«Порушення правил міжнародної торгівлі при поставках російських нафтопродуктів полягає в тому, що виробникам в РФ з бюджету компенсують витрати, що пов’язані з виробництвом та експортом нафтопродуктів за схемою повернення з бюджету акцизів, що є субсидуванням та порушує норми ВТО», – йдеться у повідомленні.

Завдяки субсидуванню частка російських нафтопродуктів в загальному імпорті на ринку дизпалива досягла 47%, по скрапленому газу – 55%, при цьому істотно скоротилася частка поставок з Білорусі, Литви, Польщі.

 Українські виробники, як зазначається, наполягають на компенсаційних заходах у вигляді мит на субсидований імпорт за ставкою 8,46%.

В «Укртатнафті» підкреслюють, що введення мит не призведе до дефіциту та зростання цін, оскільки ринок імпортних поставок з Білорусі, Литви, Польщі; морських танкерних поставок та внутрішнього виробництва є конкурентним. Введення мит призведе до перерозподілу часток ринку від російських постачальників на користь виробників з інших країн та буде сприяти зростанню внутрішнього виробництва і зниженню собівартості українських нафтопродуктів.

Як пише enkorr, це третя спроба групи «Приват» ввести загороджувальні мита на російський імпорт. Перші дві були зроблені в 2019: тоді «Укртатнафта» просила почати спеціальне розслідування щодо імпорту нафтопродуктів з Росії та Білорусі.

Рішення ініціювати нове розслідування щодо російського ДТ і ЗВГ було анонсовано заступником голови правління «Укртатнафти» Русланом Ляпко на міжнародній конференції Petroleum Ukraine 2019.

Нагадаємо: баланс українського ринку дизельного палива у 2019 році зріс на 7,3%, до 6,99 млн тонн, в порівнянні з 2018 року (6,52 млн тонн).

Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація, при цьому її частка в балансі скоротилася з 41,5% в 2018 році до 35,7% в 2019 році. Імпорт з Білорусі в 2019 році збільшився на 14,8% – до 2,47 млн ​​тонн, а частка в балансі підвищилася з 33,1% в 2018 році, до 35,4%.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS