Український ринок дизельного палива наблизився до 7 млн тонн

Український ринок дизельного палива наблизився до 7 млн тонн

Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація

Український ринок дизельного палива наблизився до 7 млн тонн
Фото: pixabay.com

Баланс українського ринку у 2019 році дизельного палива зріс на 7,3%, до 6,99 млн тонн, в порівнянні з 2018 року (6,52 млн тонн). Про це повідомляє пресслужба «Консалтингової групи А-95».

Внутрішнє виробництво ДП підвищилося на 10% – до 812 000 тонн, його частка в загальному балансі ринку виросла 0,3 процентних пункти і склала 11,6%. Кременчуцький НПЗ «Укртатнафти» справив оціночно 725 000 тонн (+ 11%), Шебелинський ГПЗ «Укргазвидобування» – 87 000 тонн (+ 2%).

Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація, при цьому її частка в балансі скоротилася з 41,5% в 2018 році до 35,7% в 2019 році.

Обсяг імпорту російського ДП в минулому році зменшився на 7,8% (на 211 000 тонн), до 2,5 млн тонн. Зниження поставок обумовлено припиненням з серпня роботи трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», згодом введення спеціального мита. У результаті імпорт по трубопроводу в 2019 році скоротився на 38% (на 750 000 тонн), до 1,23 млн тонн.

Введення мит привело до зміни логістичної схеми поставок російського ДП в Україні – зростання відвантажень з трубопровідного терміналу в Гомелі (Білорусь) на 98%, до 860 000 тонн і прямих залізничних поставок через східний кордон на 122%, до 398 000 тонн.

Імпорт з Білорусі в 2019 році збільшився на 14,8% – до 2,47 млн ​​тонн, а частка в балансі підвищилася з 33,1% в 2018 році, до 35,4%. Це зростання стало можливим завдяки рекордним відвантаженнях білоруськими НПЗ в серпні-вересні в обсязі понад 300 000 тонн/місяць, які дозволили задовольнити попит на українському ринку після зупинки «ПрикарпатЗахідтранс».

Поставки з Литви в 2019 році збільшилися на 9,4%, до 499 000 тонн, а частка литовського палива в балансі ринку виросла до 7,1%.

Імпорт по морю в 2019 році виріс на 25% (на 142 000 тонн), до 702 000 тонн, а його частка в балансі ринку підвищилася до 10%. Це максимальний річний обсяг морських поставок ДП на український ринок за доступний для огляду період.

Аналітики «Консалтингової групи А-95» підкреслюють, що зростання ринку ДП на 50% (близько 250 000 тонн) було забезпечено завдяки ліквідації схеми по змішуванню ДП з авіаційним гасом. Це сталося внаслідок посилення контролю за цільовим використанням авіапалива шляхом зміни податкового законодавства, що було ініційовано учасниками ринку.

«На дизельне паливо доводиться 70% в балансі моторних палив України, залежність від імпортних поставок становить майже 90%. Це говорить про важливість створення диверсифікованої системи поставок, до того ж як шляхом збільшення внутрішнього виробництва, так і максимальної полегшеності імпортних поставок. Це дозволить не тільки налагодити стабільне забезпечення, але і знизити закупівельні ціни, які поки залишаються максимальними в регіоні», – заявив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

Нагадаємо: АЗС почали знижувати ціну на бензин у грудні минулого року. Причиною зниження стало те, що Антимонопольний комітет 5 грудня 2019 року ухвалив рекомендації для АЗС щодо встановлення цін при торгівлі високооктановими бензинами та дизельним паливом.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло