Український ринок дизельного палива наблизився до 7 млн тонн
Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація

Баланс українського ринку у 2019 році дизельного палива зріс на 7,3%, до 6,99 млн тонн, в порівнянні з 2018 року (6,52 млн тонн). Про це повідомляє пресслужба «Консалтингової групи А-95».
Внутрішнє виробництво ДП підвищилося на 10% – до 812 000 тонн, його частка в загальному балансі ринку виросла 0,3 процентних пункти і склала 11,6%. Кременчуцький НПЗ «Укртатнафти» справив оціночно 725 000 тонн (+ 11%), Шебелинський ГПЗ «Укргазвидобування» – 87 000 тонн (+ 2%).
Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація, при цьому її частка в балансі скоротилася з 41,5% в 2018 році до 35,7% в 2019 році.
Обсяг імпорту російського ДП в минулому році зменшився на 7,8% (на 211 000 тонн), до 2,5 млн тонн. Зниження поставок обумовлено припиненням з серпня роботи трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», згодом введення спеціального мита. У результаті імпорт по трубопроводу в 2019 році скоротився на 38% (на 750 000 тонн), до 1,23 млн тонн.
Введення мит привело до зміни логістичної схеми поставок російського ДП в Україні – зростання відвантажень з трубопровідного терміналу в Гомелі (Білорусь) на 98%, до 860 000 тонн і прямих залізничних поставок через східний кордон на 122%, до 398 000 тонн.
Імпорт з Білорусі в 2019 році збільшився на 14,8% – до 2,47 млн тонн, а частка в балансі підвищилася з 33,1% в 2018 році, до 35,4%. Це зростання стало можливим завдяки рекордним відвантаженнях білоруськими НПЗ в серпні-вересні в обсязі понад 300 000 тонн/місяць, які дозволили задовольнити попит на українському ринку після зупинки «ПрикарпатЗахідтранс».
Поставки з Литви в 2019 році збільшилися на 9,4%, до 499 000 тонн, а частка литовського палива в балансі ринку виросла до 7,1%.
Імпорт по морю в 2019 році виріс на 25% (на 142 000 тонн), до 702 000 тонн, а його частка в балансі ринку підвищилася до 10%. Це максимальний річний обсяг морських поставок ДП на український ринок за доступний для огляду період.
Аналітики «Консалтингової групи А-95» підкреслюють, що зростання ринку ДП на 50% (близько 250 000 тонн) було забезпечено завдяки ліквідації схеми по змішуванню ДП з авіаційним гасом. Це сталося внаслідок посилення контролю за цільовим використанням авіапалива шляхом зміни податкового законодавства, що було ініційовано учасниками ринку.
«На дизельне паливо доводиться 70% в балансі моторних палив України, залежність від імпортних поставок становить майже 90%. Це говорить про важливість створення диверсифікованої системи поставок, до того ж як шляхом збільшення внутрішнього виробництва, так і максимальної полегшеності імпортних поставок. Це дозволить не тільки налагодити стабільне забезпечення, але і знизити закупівельні ціни, які поки залишаються максимальними в регіоні», – заявив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
Нагадаємо: АЗС почали знижувати ціну на бензин у грудні минулого року. Причиною зниження стало те, що Антимонопольний комітет 5 грудня 2019 року ухвалив рекомендації для АЗС щодо встановлення цін при торгівлі високооктановими бензинами та дизельним паливом.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].