«Укртатнафта» спільно з компаніями «Укрнафта» і «Укргазвидобування» запросили введення мит на імпорт російського дизельного палива і скрапленого газу терміном на п'ять років з щорічним підвищенням їх розміру на 4,24 п. п. – з 8,46% в 2020 м до 25,4% з 1 січня 2024 року. Про це йдеться в копії скарги, спрямованої компаніями в Міжвідомчу комісію з питань міжнародної торгівлі,передає галузеве видання enkorr.
З січня 2020 року компанії просять встановити ставку 8,46%, з 2021 – 12,7%, з 2022 – 16,94%, з 2023 – 21,16% і з 2024 року – 25,4%.
Крім того, компанії попросили в Міжвідомчої комісії ввести мита, не чекаючи результатів антісубсидіціарного розслідування, як забезпечувальний захід до вивчення питання по суті.
«З огляду на загрозу нанесення істотної шкоди національному товаровиробнику, просимо застосувати на період проведення антісубсидіціарного розслідування попередні компенсаційні заходи у вигляді введення попереднього мита в розмірі 8,46%», – говориться в скарзі, з копією якої ознайомилось.
Введення обмежувальних заходів компанії обґрунтовують субсидованими російським імпортом. За їх твердженням, Російська Федерація шляхом різниці в ставках експортного мита на сиру нафту і нафтопродукти, а також через механізм зворотного акцизу субсидує свої НПЗ, що нібито порушує принципи Світової організації торгівлі асоціації.
Ставки запитаних мит були розраховані на підставі даних із фінансових звітів НК «Роснєфть» і «Лукойл» за I півріччя 2019 року, зокрема, про розміри отриманого компаніями зворотного акцизу.
Для 2021-2024 років ставки мит були розраховані також на фактичних даних I півріччя 2019 року – за такими ж цінами і курсом. При цьому на 2021-2024 рр. застосовуються коригуючі коефіцієнти, які співвідносяться з тими, що застосовуються в РФ при податковому маневрі.
Нагадаємо: минулого місяця «Укртатнафта», «Укрнафта» та «Укргазвидобування» подали спільну заяву до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за фактом антиконкурентних дій при поставках в Україну російського дизпалива та скрапленого газу. Українські виробники, як зазначається, наполягають на компенсаційних заходах у вигляді мит на субсидований імпорт за ставкою 8,46%.
Як повідомлялось, баланс українського ринку дизельного палива у 2019 році зріс на 7,3%, до 6,99 млн тонн, в порівнянні з 2018 року (6,52 млн тонн).
Імпорт збільшився на 6,9%, до 6,18 млн тонн найбільшим джерелом постачання дизпалива в Україні залишається Російська Федерація, при цьому її частка в балансі скоротилася з 41,5% в 2018 році до 35,7% в 2019 році. Імпорт з Білорусі в 2019 році збільшився на 14,8% – до 2,47 млн тонн, а частка в балансі підвищилася з 33,1% в 2018 році, до 35,4%.