Вільнюс запропонував Мінську розглянути можливість регулярних поставок нафти і газу через Литву. Про це міністр закордонних справ Литви Лінас Лінкявічюс в ході візиту до Білорусі, передає DW.
Він нагадав, що в січні через Клайпедський порт і литовську залізничну компанію Lietuvos gelezinkeliai в Білорусь була відправлена партія норвезької нафти.
Як відомо, 7 лютого запланована зустріч Лукашенка із президентом Путіним.
«Унас сьогодні негативне сальдо у зовнішній торгівлі з Росією $9 млрд. Тобто вони у нас продають на $9 млрд більше , ніж купують. Так хто кого годує?» – охарактеризував Лукашенко російсько-білоруські відносини.
31 грудня 2010 країни домовилися зберегти ціну в $127 за тисячу кубометрів, але тільки на січень-лютий 2020 року. Мінськ має намір домагатися зниження ціни і розрахунку за газ в рублях.
«Спотові ціни в Європі – до $100 газ коштує» – заявив Лукашенко.
Нагадаємо: Росія та Білорусь не можуть знайти спільної мови щодо постачання нафти на білоруські НПЗ та тарифу на транзит з кінця минулого року.
На тлі розбіжностей Москви й Мінська щодо умов постачання нафти в 2020 році на НПЗ Білорусі, білоруська сторона ввела екологічний податок на транспортування і транзит нафти й нафтопродуктів своєю територією.
Як повідомлялось, під час чергового раунду переговорів сторонам вчергове не вдалось дійти згоди, тому тариф на транзит російської нафти виросте на 6% в рамках затвердженої сторонами методики.
На початку лютого США заявили, що готові продавати Білорусії енергоресурси в необхідних для республіки обсягах.
Окрім того, Лукашенко заявив, що не блефував, коли попереджав Путіна, що якщо російська сторона не змінить свою позицію, Мінськ знайде інших постачальників. Один з маршрутів альтернативної поставки – через порти на Балтиці, і таким чином вже закуплена і поставляється партія норвезької нафти. Ще один балтійський маршрут – з Гданська по одній з ниток нафтопроводу «Дружба», який для цього необхідно буде запустити в реверсному режимі. Третій напрям, продовжив він, також вже випробувано. Зокрема, мова йде про постачання через Україну з Чорного моря.