Китайські компанії користуються моментом і закуповують великі обсяги здешевленої російської нафти Urals, оскільки попит на сировину ослаб на ринку Європи через пандемію коронавірусу, передає Reuters з посиланням на джерела в торгових колах.
Китайський Unipec, торговий підрозділ Sinopec, придбав близько 800 000 тонн Urals з перевалкою на Балтиці в кінці березня і близько 500 000 тонн із відвантаженням на початку квітня. Unipec завантажує обсяги на супертанкери VLCC на шельфі Данії і відправляє їх в Китай, повідомили трейдери.
Ще один танкер VLCC з 300 000 тоннами Urals на борту з відвантаженням на початку квітня планує поставити в Китай компанія Shell, стверджують учасники ринку.
Трейдери інформують, що отримують запити про можливі поставки Urals ще від кількох переробників з Китаю.
Партії Urals з відвантаженням з балтійських портів при цьому оцінюються із знижкою близько $3,50 за барель до північноморського еталону, що робить ціну російського сорту щодо Dubai дуже привабливою для покупців в Азії.
Крім того, ставки фрахту знизилися після рекордного стрибка, повідомили трейдери.
Попит на Urals серед НПЗ Китаю можна пояснити високим відсотком виробництва дизпалива з російського сорту. За словами трейдерів, дизельні креки в Китаї впали не так сильно, як бензинові, а до літа можуть відновитися швидше зі збільшенням сезонного споживання.
«Бензинові сорти нафти зараз в дуже поганому стані, а ось дизельні – краще. Якщо вірити в світле майбутнє, то до червня китайські споживачі можуть сильно виграти, закупившись Urals за мінімальними цінами зараз», – сказало джерело в торговій компанії, яка працює з НПЗ Китаю.
Як повідомлялося, Росія змушена сильно знизити ціну на нафту, щоб не програти ринок Європи Саудівській Аравії.