Німецький автоконцерн Volkswagen AG виплатить 235 000 власникам автомобілів у Німеччині компенсації в рамках мирової угоди в дизельному скандалі. Загальна сума виплат складе 750 млн євро, ще в 17 000 випадків триває перевірка, повідомляє DW.
Близько 90% автовласників, які постраждали від «дизельгейту», заявили про бажання отримати компенсацію. Їм виплатять від €1350 до €6250 – залежно від віку та моделі авто.
Як зазначається, вищий земельний суд у Брауншвейгу оголосив процес щодо дизельного скандалу завершеним, оскільки Федеральне об'єднання центрів захисту прав споживачів Німеччини (VZBV) відкликало свій позов.
Наприкінці лютого VW та VZBV досягли домовленості щодо мирової угоди, що врегулювала би претензії 262 000 клієнтів, котрі володіли дизельними автомобілями з маніпульованим програмним забезпеченням, на загальну суму 830 млн євро. Власники цих авто були повинні подати до 30 квітня в концерн заявку на виплату компенсації.
Нагадаємо: скандал із концерном Volkswagen розпочався у вересні 2015 року, коли виявилось, що понад 11 млн дизельних автівок по усьому світу були оснащені програмним забезпеченням, яке під час екологічних тестів занижувало в десятки разів кількість шкідливих газів, зокрема оксидів азоту, які викидаються в повітря. Компанія підтвердила факт умисного заниження викидів під час продажів авто в Європі та США.
Скандал став причиною відставки голови автоконцерну Мартіна Вінтеркорна. Його замінив директор Porsche, Маттіас Мюллер Також компанію були змушені покинути ряд інших ключових фігур: глава відділу досліджень і розробок Volkswagen Хайнц-Якоб Нойсер, відповідальний за технічний розвиток бренду Audi Ульріх Хакенберг і глава відділу досліджень і розробок в Porsche Вольфганг Хатц. Саме двом останнім особам належить ідея з махінаціями навколо показників токсичності вихлопів.
Скандал із заниженням екологічної шкоди від дизельних двигунів торкнувся далеко не тільки самого концерну Volkswagen Group, але і всієї світової автоіндустрії в цілому. Так, були проведені аналогічні перевірки інших німецьких автоконцернів, перш за все, Daimler і BMW, які виявили низку порушень (хоча і набагато менш значних) з боку і цих автовиробників, що також не сприяло зростанню їх продажів.