При створенні нового серійного літака Ан-178 державне підприємство «Антонов» уперше не використовував комплектуючі з Росії. Про це в інтерв'ю Укрінформу повідомив генеральний директор компанії Олександр Лось.
«Це перший літак, який зібраний без єдиної деталі з Росії. З початком російської агресії у 2014 році ми втратили не тільки ринок збуту, а й ринок поставок важливих компонентів», – сказав Олександр Лось.
За його словами, проєктну роботу із заміщення російських комплектуючих Антонов провів за власні кошти.
Новий літак Ан-178 на дві третини складається з обладнання американських корпорацій. На третину – з українських деталей.
«Широка міжнародна кооперація передбачалася ще на стадії розробки проєкту АН-178 у 2010-2011 роках. Ми просто продовжили цю планомірну роботу у 2015-2016 роках», – пояснив гендиректор авіабудівного підприємства.
Новий серійний літак АН-178 побудований згідно з контрактом, укладеним компанією «Спецтехноекспорт» і Міністерством внутрішніх справ Перу. Термін виконання контракту – 2021 рік.
На цей час, Антонов запустив у виробництво п'ять серійних Ан-178. Літак повинен замінити на ринку транспортні літаки попереднього покоління Ан-12.
«Унікальна особливість АН-178 – можливість перевезення майже всіх існуючих у світі типів пакетованих вантажів (у контейнерах і на піддонах), що робить його ефективним транспортним засобом для комерційної експлуатації, використання в збройних силах, і залучення в умовах надзвичайних ситуацій», – описує новий серійний літак ДП Антонов.
У 2019 держпідприємство Антонов вперше за чотири роки продало літак. Компанія виграла тендер на постачання Ан-178 для поліції Перу. У грудні 2019 року ДП «Антонов» заявляло, що планер літака буде побудований у 2020 році. Весь контракт повинен бути виконаним у 2021 році.
Нагадаємо, 30 червня «Укроборонпром» та «Антонов» розпочали розробку програми відродження української авіації.