Світова економіка може втратити більше 1% ВВП, якщо міжнародні переговори зі зміни правил транскордонного оподаткування зірвуться і викличуть торгову війну, заявила в понеділок Організація з економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), пише Reuters.
У п'ятницю близько 140 країн-членів ОЕСР погодилися продовжити переговори після того, як спалах пандемії і нестійка позиція США перед президентськими виборами зруйнували надії на досягнення угоди в цьому році.
Громадський тиск на великі прибуткові транснаціональні корпорації на зразок Google, Facebook і Amazon з метою виплати ними своєї частки відповідно до міжнародних податкових правил зростає після того, як пандемія COVID-19 погіршила стан національних бюджетів, йдеться в узгодженій заяві країн.
Метою переговорів є оновлення міжнародних податкових правил в епоху цифрової торгівлі, зокрема, члени ОЕСР мають намір відмовити великі інтернет-компанії від реєстрації прибутку в країнах з низькими податками, як Ірландія.
Пропонований глобальний податок на прибуток технологічних компаній має бути підвищений з 1,9% до 3,2%, або приблизно на $50-80 млрд на рік. Максимальна цифра може досягти $100 млрд.
Поки нові міжнародні фіскальні правила не створені, уряди країн знаходять власний підхід до вирішення проблеми: планують і вводять податки на цифрові послуги, що викликає невдоволення і навіть погрози застосування заходів у відповідь з боку влади тієї країни, де і зареєстрована більшість IT-гігантів – США.
Альтернативою досягнення угоди може стати торгова війна, пише видання. За оцінкою ОЕСР, яка керує переговорами, при найгіршому сценарії розвитку подій, торгові суперечки можуть відкинути світовий ВВП більш ніж на 1%.
Країни-члени вже узгодили плани майбутньої угоди, заявив глава податкової служби ОЕСР Паскаль Сент-Амманс, і залишається тільки одне ключове питання: сфери діяльності, які потрібно охопити новими податковими правилами.
Як повідомлялося, Конгрес США пропонує розділити техногігантів Apple, Amazon, Google і Facebook.
Нагадаємо, Google може втратити браузер Chrome і частину рекламного бізнесу.