Згідно з новим дослідженням банку UBS, до 2024 року електромобілі будуть коштувати стільки ж, скільки і звичайні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, що значно прискорить глобальний перехід від транспортних засобів, що працюють на викопному паливі, до електромобілів. Причина – падіння цін на акумулятори. Це, в свою чергу, пришвидшить зниження попиту на нафту, так як близько 60% її світового видобутку йде сьогодні на виробництво палива.
Додаткові витрати на виробництво акумуляторів для електромобілів, що підвищують їх собівартість порівняно з автомобілями на бензині і дизелі, знизяться до $1900 за автомобіль в 2022 році і повністю зникнуть до 2024 року, згідно з дослідженням, проведеним інвестиційним банком UBS. Воно засноване на детальному аналізі батарей семи великих виробників, пише The Guardian, на яку посилається HighTech Plus.
Коли ціни зрівняються з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), це прискорить всесвітню відмову від викопного палива, вважають експерти.
Великі автовиробники все ще обережно ставляться до припинення випуску автомобілів з ДВС і переходу до електрокарів через дорогі акумулятори, які майже ексклюзивно виробляють азіатські компанії: LG Chem, Panasonic, CATL. Їх вартість становить сьогодні від чверті до двох п'ятих витрат на виробництво електромобіля.
UBS очікує, що ціни на акумулятори впадуть до 2022 нижче психологічно важливої позначки $100 за кВт/год. А ті автокомпанії, які не встигнуть переорієнтувати виробництво, ризикують опинитися серед аутсайдерів і ніколи не наздогнати Tesla і Volkswagen, найбільших виробників електромобілів на сьогодні.
«До 2025 року залишиться мало причин купувати машину з ДВС», – заявив аналітик UBS Тім Буш. На його думку, спад цін на батареї також знищить потребу в гібридних автомобілях, які поєднують акумулятори з класичним двигуном.
Очікується, що швидке зниження витрат на акумуляторні батареї призведе до більш швидкого переходу на електромобілі, ніж очікувалося раніше. Продажі електромобілів вже стрімко зростають в ЄС та Китаї, незважаючи на удар по автомобільному ринку, викликаний пандемією коронавірусу.
Маттіас Шмідт, незалежний автомобільний аналітик, передбачив, що в 2020 році в ЄС буде продано мільйон електромобілів і гібридних автомобілів із загального ринку в 11 млн.
У глобальному масштабі UBS заявляє, що до 2025 року частка ринку електромобілів досягне 17%. А до 2030 року на електромобілі має припадати вже 40% світових продажів.
Все це спричинить неприємні наслідки для нафтовидобувних компаній і нафтопереробки. Вони очікують, що попит на нафту буде залишатися високим ще не менше 20 років і тільки потім почне повільно знижуватися. Але швидке падіння цін на акумулятори для електромобілів може внести в цей сценарій значне прискорення, зазначає видання.
Нагадаємо, Renault представила «найдешевший електрокар в Європі» вартістю близько 10 000 євро.