Через 3 роки електромобілі стануть дешевшими за машини на бензині та дизелі
Це, в свою чергу, пришвидшить зниження попиту на нафту

Згідно з новим дослідженням банку UBS, до 2024 року електромобілі будуть коштувати стільки ж, скільки і звичайні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, що значно прискорить глобальний перехід від транспортних засобів, що працюють на викопному паливі, до електромобілів. Причина – падіння цін на акумулятори. Це, в свою чергу, пришвидшить зниження попиту на нафту, так як близько 60% її світового видобутку йде сьогодні на виробництво палива.
Додаткові витрати на виробництво акумуляторів для електромобілів, що підвищують їх собівартість порівняно з автомобілями на бензині і дизелі, знизяться до $1900 за автомобіль в 2022 році і повністю зникнуть до 2024 року, згідно з дослідженням, проведеним інвестиційним банком UBS. Воно засноване на детальному аналізі батарей семи великих виробників, пише The Guardian, на яку посилається HighTech Plus.
Коли ціни зрівняються з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), це прискорить всесвітню відмову від викопного палива, вважають експерти.
Великі автовиробники все ще обережно ставляться до припинення випуску автомобілів з ДВС і переходу до електрокарів через дорогі акумулятори, які майже ексклюзивно виробляють азіатські компанії: LG Chem, Panasonic, CATL. Їх вартість становить сьогодні від чверті до двох п'ятих витрат на виробництво електромобіля.
UBS очікує, що ціни на акумулятори впадуть до 2022 нижче психологічно важливої позначки $100 за кВт/год. А ті автокомпанії, які не встигнуть переорієнтувати виробництво, ризикують опинитися серед аутсайдерів і ніколи не наздогнати Tesla і Volkswagen, найбільших виробників електромобілів на сьогодні.
«До 2025 року залишиться мало причин купувати машину з ДВС», – заявив аналітик UBS Тім Буш. На його думку, спад цін на батареї також знищить потребу в гібридних автомобілях, які поєднують акумулятори з класичним двигуном.
Очікується, що швидке зниження витрат на акумуляторні батареї призведе до більш швидкого переходу на електромобілі, ніж очікувалося раніше. Продажі електромобілів вже стрімко зростають в ЄС та Китаї, незважаючи на удар по автомобільному ринку, викликаний пандемією коронавірусу.
Маттіас Шмідт, незалежний автомобільний аналітик, передбачив, що в 2020 році в ЄС буде продано мільйон електромобілів і гібридних автомобілів із загального ринку в 11 млн.
У глобальному масштабі UBS заявляє, що до 2025 року частка ринку електромобілів досягне 17%. А до 2030 року на електромобілі має припадати вже 40% світових продажів.
Все це спричинить неприємні наслідки для нафтовидобувних компаній і нафтопереробки. Вони очікують, що попит на нафту буде залишатися високим ще не менше 20 років і тільки потім почне повільно знижуватися. Але швидке падіння цін на акумулятори для електромобілів може внести в цей сценарій значне прискорення, зазначає видання.
Нагадаємо, Renault представила «найдешевший електрокар в Європі» вартістю близько 10 000 євро.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].