Новий міжнародний аеропорт Берлін-Бранденбург відкривається в місті цієї суботи, пише Forbes з посиланням на Financial Times. Але відкриття, за словами керуючого директора аеропорту Енгельберта Лютке Дальдрупа, пройде непомітно.
«Хвалитися цим проектом у нас причин немає», – сказав Дальдруп.
Будівництво нового аеропорту, як пише FT, почалося 14 років тому, а офіційна церемонія відкриття була призначена на 2012 рік. Її скасували через нефункціонуючу протипожежну системи будівлі. Відтоді відкриття Берлін-Бранденбург відкладалося на більш і більш пізній термін протягом восьми років, керівництво аеропорту змінилося кілька разів, спливали все нові деталі про його технічні проблеми, розповідає газета.
Відкриття аеропорту відбудеться в момент, коли «вся авіаційна галузь переживає найважчу кризу з часів Другої світової війни», зазначив Дальдруп. Він визнав, що проект став «посміховиськом», додавши: «Ми, німецькі інженери, соромимося його».
Начальник управління терміналу Кеті Крюгер у розмові з FT назвала відкриття аеропорту в 2020 році «трагедією».
«Так довго чекати, а потім побачити цей божевільний спад в галузі. Це боляче», – зізналася Крюгер.
Відкриття Берлін-Бранденбург мало стати моментом тріумфу для Берліна, відзначає FT. Тепер же будівля виглядає як дорога «валіза без ручки», яка нагадує про «минулу епоху масового туризму і глобальної мобільності», пише видання.
Новий аеропорт у чотири рази більший за нинішній аеропорт Берлін-Тегель, але залишається неясним, хто буде використовувати ці простори найближчим часом, враховуючи, що щоденний пасажиропотік Тегель впав у чотири рази і становить 25 000 чоловік, відзначає FT.
«Нас чекає дуже, дуже важка зима», – каже Дальдруп. За його словами, в цьому році виручка аеропортів Німеччини впаде на 2 млрд євро, а Берлін-Бранденбург втратить 300 млн євро.
При цьому за час будівництва його вартість в три рази перевищила заплановану і склала 6 млрд євро, уточнює FT. Аеропорт мав почати приносити прибуток в 2025 році, проте в поточному році йому будуть потрібні додаткові 300 млн євро фінансування, пише газета.
Перешкодити окупитися берлінському аеропорту може і той факт, що у нього значно менше міжнародних зв'язків, ніж у інших європейських міст. За словами Лютке Дальдрупа, з більш ніж 100 далеких рейсів до західної Німеччини в минулому році тільки сім були в Берлін. «Ми в тій же категорії, що й найменші і найнезначніші європейські столиці», – зізнається він.