У Берліні відкривається новий аеропорт зі спізненням на 8 років, експерти назвали це «трагедією»
Відкриття аеропорту відбудеться в момент, коли вся авіагалузь переживає важку кризу

Новий міжнародний аеропорт Берлін-Бранденбург відкривається в місті цієї суботи, пише Forbes з посиланням на Financial Times. Але відкриття, за словами керуючого директора аеропорту Енгельберта Лютке Дальдрупа, пройде непомітно.
«Хвалитися цим проектом у нас причин немає», – сказав Дальдруп.
Будівництво нового аеропорту, як пише FT, почалося 14 років тому, а офіційна церемонія відкриття була призначена на 2012 рік. Її скасували через нефункціонуючу протипожежну системи будівлі. Відтоді відкриття Берлін-Бранденбург відкладалося на більш і більш пізній термін протягом восьми років, керівництво аеропорту змінилося кілька разів, спливали все нові деталі про його технічні проблеми, розповідає газета.
Відкриття аеропорту відбудеться в момент, коли «вся авіаційна галузь переживає найважчу кризу з часів Другої світової війни», зазначив Дальдруп. Він визнав, що проект став «посміховиськом», додавши: «Ми, німецькі інженери, соромимося його».
Начальник управління терміналу Кеті Крюгер у розмові з FT назвала відкриття аеропорту в 2020 році «трагедією».
«Так довго чекати, а потім побачити цей божевільний спад в галузі. Це боляче», – зізналася Крюгер.
Відкриття Берлін-Бранденбург мало стати моментом тріумфу для Берліна, відзначає FT. Тепер же будівля виглядає як дорога «валіза без ручки», яка нагадує про «минулу епоху масового туризму і глобальної мобільності», пише видання.
Новий аеропорт у чотири рази більший за нинішній аеропорт Берлін-Тегель, але залишається неясним, хто буде використовувати ці простори найближчим часом, враховуючи, що щоденний пасажиропотік Тегель впав у чотири рази і становить 25 000 чоловік, відзначає FT.
«Нас чекає дуже, дуже важка зима», – каже Дальдруп. За його словами, в цьому році виручка аеропортів Німеччини впаде на 2 млрд євро, а Берлін-Бранденбург втратить 300 млн євро.
При цьому за час будівництва його вартість в три рази перевищила заплановану і склала 6 млрд євро, уточнює FT. Аеропорт мав почати приносити прибуток в 2025 році, проте в поточному році йому будуть потрібні додаткові 300 млн євро фінансування, пише газета.
Перешкодити окупитися берлінському аеропорту може і той факт, що у нього значно менше міжнародних зв'язків, ніж у інших європейських міст. За словами Лютке Дальдрупа, з більш ніж 100 далеких рейсів до західної Німеччини в минулому році тільки сім були в Берлін. «Ми в тій же категорії, що й найменші і найнезначніші європейські столиці», – зізнається він.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].