Апетит Китаю до автомобілів високого класу виявився «манною небесною» для економік Східної Європи, які давно стурбовані своєю надмірною залежністю від автомобільних заводів, пише Bloomberg.
Словаччина і Чехія, які виробляють найбільшу кількість автомобілів на душу населення у світі, закривають магазини і бари, щоб контролювати другу хвилю інфекцій COVID-19. Проте, їх заводи продовжують випускати розкішні автомобілі, в тому числі позашляховики Porsche Cayenne для Азії і США, а також набагато дешевші моделі таких компаній, як Peugeot і Skoda для себе і сусідів, які наразі мають більш обмежений бюджет через пандемії.
Компанія Jaguar Land Rover Automotive, що відкрила завод в Західній Словаччині два роки тому, побачила «помітне» підвищення попиту в ІІІ кварталі, при цьому «продажі в Китаї були особливо обнадійливими», – сказав Рассел Леслі, директор Discovery and Defender.
Інвестиції в автомобілебудування допомогли перетворити колишній Східний блок. Приваблені дешевою, але кваліфікованою робочою силою і близькістю до основних європейських ринків, великі виробники, в тому числі Hyundai Motor і Kia Motors, побудували сучасні складальні лінії по всьому регіону, який також є домом для виробників компонентів.
Найбільше в регіоні виділяються Словаччина і Чехія. Автосектор генерує близько половини промислового виробництва в першій країні і близько чверті виробництва в другій.
Із загальним населенням в 16 млн осіб перспективи обох країн пов'язані з покупцями за межами їх кордонів. Минулого року 85% виручки від продажів на загальну суму 1,1 трлн крон ($49 млрд) чеської автомобільної промисловості надійшло від експорту. Частка в Словаччині ще вища, де країна виробляє вдвічі більше автомобілів, ніж Італія, населення якої в десять разів більше і має більш давні автомобільні традиції.
Дані, опубліковані минулого тижня, показали, що продажі автомобілів в Китаї виросли четвертий місяць в жовтні, що вселяє оптимізм щодо того, що дворічний спад, посилений COVID-19, закінчився. За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, роздрібні продажі автомобілів і позашляховиків зросли до 2,02 млн одиниць.
Експерти вважають, що попри майбутні істотні зміни в галузі, країни можуть продовжувати залишатися виробничою базою і після завершення пандемії.
Нагадаємо: раніше цього місяця стало відомо, що німецький концерн Volkswagen Group (VW) інвестує близько 1 млрд євро у свій завод в Братиславі замість відкриття нового заводу в Туреччині. Завод в Братиславі збирає позашляховики Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 і Porsche Cayenne, а також менші моделі VW Up, Skoda Citigo і Seat Mii.