З наступного року Apple пообіцяла видалити з App Store додатки, які відстежують користувачів без попереднього дозволу. Як повідомляє CNBC, цей крок має на меті підвищити безпеку даних користувачів iPhone, але, ймовірно, вдарить по індустрії реклами додатків.
Щоб налаштувати таргетинг реклами та виміряти її ефективність, розробники додатків та інші учасники галузі часто використовують так званий Ідентифікатор для рекламодавця (IDFA) – це унікальний номер, який Apple привласнює кожному девайсу. Використовуючи IDFA компанії можуть точно пов'язати установку додатка на конкретному телефоні з рекламною кампанією, яка привернула користувача.
Після оновлення операційної системи iPhone, яке очікується «на початку наступного року», розробники додатків будуть змушені запитувати дозвіл на доступ до ідентифікатора користувача через спливаюче повідомлення. Значна кількість користувачів, ймовірно, вважатимуть за краще не надавати свої дані, що знизить ефективність і прибутковість таргетованої реклами. Зміни виведуть на передній план параметр конфіденційності, який дотепер був схований в налаштуваннях.
Крейг Федеріго, старший віцепрезидент Apple по розробці програмного забезпечення, сказав, що додатки, які не відповідатимуть новим вимогам, можуть бути видалені з App Store, який є єдиним способом установки програмного забезпечення на iPhone.
Один з найбільших критиків цього рішення є Facebook, яка стверджує, що це скоротить виручку одного з його рекламних підрозділів на 50%.
Нагадаємо: минулого місяця Apple обвинуватили у порушенні європейського законодавства, використовуючи ідентифікатор, який дозволяє стежити за власниками iPhone без їх відома і згоди. Максиміліан Шремс, австрійський юрист і активіст, який став відомий кампаніями проти Facebook за порушення конфіденційності, подав позов проти Apple відповідно до Загального регламенту захисту даних (GDPR).