Президент корпорації Toyota Motor Акіо Тойода назвав надмірним «хайп» навколо електромобілів. Він сказав це на підсумковій річній прес-конференції Японської асоціації автовиробників, яку він очолює, передає Інтерфакс.
Тойода звернув увагу, що прихильники електромобілів не враховують викиди, які утворюються в результаті генерації електроенергії, а також витрати, пов'язані з переходом країни на електромобілі.
За словами Тойоди, Японія залишилася б без електрики влітку, якби всі автомобілі в країні були електричними. Інфраструктура, необхідна Японії для повного переходу на електромобілі, буде коштувати країні $135-358 млрд, заявив він.
«Коли політики виходять і кажуть, що потрібно позбутися усіх автомобілів з бензиновими двигунами, чи розуміють вони, про що йде мова?», – зазначив він.
Занадто поспішна заборона бензинових автомобілів, за його словами, «призведе до краху бізнесу автовиробників» і втрати мільйонів робочих місць.
У такій країні, як Японія, де основна частина електроенергії походить від спалювання вугілля і газу, перехід на електромобілі не допоможе навколишньому середовищу, вважає Тойода. «Чим більше електромобілів ми виробляємо, тим гіршою стає ситуація з викидами СО2», – зазначив він.
Крім того, він побоюється, що автомобілі можуть стати недоступними для середньостатистичного жителя країни.
Прихильники більш активного використання електромобілів в Японії стверджують, що машини можна буде заряджати вночі, коли попит на електрику є низьким. Цей ринок може рости поступово, разом з розвитком «зелених» технологій, вважають вони.
На початку грудня японські ЗМІ повідомляли, що уряд Японії планує незабаром оголосити про намір ввести заборону на продаж нових автомобілів з бензиновими двигунами з 2035 року при збереженні можливості придбання гібридних машин. Однак поки офіційного оголошення так і не було. У міністерстві економіки, торгівлі і промисловості Японії заявляють, що рішення щодо майбутнього автомобілів з дизельними двигунами поки не прийнято.
Раніше в цьому році американський виробник електромобілів Tesla обійшов Toyota за капіталізацією, ставши найдорожчим автовиробником в світі.