Світові автовиробники стикаються з проблемами через гостру нестачу чипів, оскільки виробники мікросхем все частіше надають перевагу смартфонам та побутовій техніці, пише Bloomberg, на яке посилається vc.ru.
Замовлення, які роблять виробники побутової техніки, більше, ніж у автовиробників, тому компанії, що випускають мікросхеми, орієнтовані на перших.
Ринок смартфонів за 2020 рік склав більше 1 млрд пристроїв порівняно з менш ніж 100 млн вироблених автомобілів, пише видання.
За словами одного зі співрозмовників Bloomberg, один з великих постачальників автомобільних мікросхем отримав відмову від тайванської компанії TSMC – через брак потужностей. Представник TSMC відмовився від коментарів.
General Motors звернулася до уряду Тайваню за допомогою в забезпеченні поставок мікросхем – прохання передали компаніям, що виробляють напівпровідникові вироби, включаючи TSMC. Також до тайванських чиновників звернувся Євросоюз, повідомило Bloomberg джерело, знайоме з ситуацією.
Глобальний дефіцит напівпровідників створює проблеми і збої у виробництві, вважає Ford. У січні Honda оголосила, що скоротить випуск приблизно на 4000 автомобілів. У грудні Volkswagen заявила, що їй доведеться змінити виробничі плани, а Toyota скоротить випуск пікапів, вироблених в Техасі, пише Bloomberg.
Згідно зі звітом China EV 100 і Roland Berger, на компоненти на основі напівпровідників до 2030 року буде припадати більше 50% вартості виробництва автомобіля – зараз на них припадає 35% вартості.
«Чипи стають все важливішими. Вони необхідні для всіх автомобілів, а не тільки електромобілів», – заявив Ши Цзі, аналітик Haitong International Securities.
Як повідомлялося, європейські країни вирішили відмовитись від американських та китайських чіпів: група з 13 країн Європи об'єднують зусилля, щоб конкурувати з США і Китаєм на ринку напівпровідників.