Обсяг постачань дизпального на український ринок у 2020 році збільшився на 5,8% – до рекордних за весь період спостережень 7,39 млн тонн. Про це повідомила консалтингова група «А-95» у пресрелізі.
Частка українських НПЗ у балансі ринку виросла до 15,3%, імпорту – зменшився до 84,7%. Роком раніше це співвідношення складало 11,6% до 88,4%.
Внутрішнє виробництво дизпального у 2020 р. збільшилося на 39%, з 812 000 тонн до 1,129 млн тонн у 2020 р. Це максимальний показник з 2012 року, коли було зупинено Лисичанський НПЗ.
Завод «Укртатнафта» виробив 1,057 млн тонн (+ 45,8% до 2019 році), Шебелинський ГПЗ – 72 100 тонн (-17%).
Експерти «А-95» відзначили, що зростання виробництва в Кременчуці відбулося не тільки завдяки 20%-вому збільшенню перероблення, але й унаслідок зміни структури відбору нафтопродуктів через збільшення випуску бітуму й зниження виробництва авіагасу.
Імпортні постачання дизельного пального у 2020 р. виросли на 1,4% – до 6,265 млн тонн проти 6,178 млн тонн у 2019 р.
Найбільшим джерелом імпорту залишаться Російська Федерація з часткою ринку 35,4%. Постачання з РФ у 2020 р. зросли на 4,8% – до 2,616 млн тонн.
Білоруські НПЗ через перебої з постачаннями російської сировини за підсумком I кварталу 2020 р. зменшили відвантаження в Україну на 10,2% – до 2,22 млн тонн. Частка білоруського палива на українському ринку відповідно знизилася з 35,4% – до 30%.
На тлі обмежених відвантажень з Білорусі на початку року Литва встановила рекорд з постачань дизпального в Україну. Імпорт з цієї країни виріс на 24% – до 621 000 тонн, що склало 8,4% від загального обсягу українського ринку.
Через морські порти в Україну у 2020 р. надійшло 776 000 тонн, що на 11,3% більше, ніж роком раніше.
«Основним драйвером зростання споживання дизпального в 2020 році стало дорожнє будівництво, в якому задіяно велику кількість великотоннажного транспорту. Активними залишалися і приватні автовласники, особливо в умовах карантинних обмежень і триваючої дизелізації «приватного» автопарку», – заявив директор «А-95» Сергій Куюн.
За даними «А-95», за останні п'ять років український ринок дизельного пального зріс на 35%, з 5,45 млн тонн у 2015 році до 7,39 млн тонн у 2020 р.
Нагадаємо: через 3 роки електромобілі стануть дешевшими за машини на бензині та дизелі.