У китайському місті Ченду відбулася презентація прототипу високошвидкісного поїзда на магнітній подушці (maglev), що використовує технологію HTS (високотемпературні надпровідники), передає агентство «Сіньхуа».
Даний прототип вже продемонстрував на випробуваннях швидкість 620 км/год, однак експерти відзначають, що технологія HTS є досить перспективною і дозволяє розробляти поїзди, здатні досягти швидкості до 1000 км/год.
Завдяки дії магніту колеса поїзда не торкаються поверхні рельсів, а пливуть над ними, тому сила тертя практично відсутня.
Проект представленого поїзда став результатом співпраці вчених з Південно-західного університету Цзяотун з компаніями China Railway Group Limited і CRRC Corporation Limited.
Загалом інвестиції в проект склали 60 млн юанів ($9,3 млн).
Китай є світовим лідером у будівництві високошвидкісних залізниць. До кінця 2020 року в країні налічувалося 37900 км високошвидкісних залізничних ліній, це найбільша протяжність у світі, за даними китайського залізничного оператора.
Перша комерційна лінія поїздів maglev була відкрита в Шанхаї ще в 2003 році. 30-кілометрова ділянка між центром міста і міським аеропортом Пудун працює на німецькій технології «електромагнітної підвіски».
На думку експертів, порівняно з іншими технологіями магнітної підвіски, технологія HTS більше підходить для футуристичної концепції надшвидкого переміщення у вакуумних трубах, де поїзди можуть розвивати швидкість понад 1000 км/год.
«Технологія HTS може змусити поїзд плавати без електрики, і його можна переміщати однією рукою», – сказав Ден Зіган, заступник директора університетського дослідного центру надшвидкісного транспорту на магнітній підвісці.
Зазначається, що на місці репортеру вдалося одним пальцем зрушити левітуючий 12-тонний локомотив.