У минулому році вперше більшість роботів, замовлених компаніями в Північній Америці, призначалися не для автомобільних заводів, а для інших галузей виробництва, передає Reuters.
Помітна тенденція до поширення автоматизації на більшу кількість секторів економіки, і пандемія COVID-19 цю тенденцію прискорила.
Підприємства, зокрема харчової промисловості, фармацевтики, онлайн-торгівлі та ін. розглядають автоматизацію як інструмент, що дозволяє підтримувати роботу ліній за відсутності достатньої кількості робітників.
Згідно з даними Association for Advancing Automation, поставки роботів виросли до 31 044 в 2020 році, що на 3,5% більше, ніж в попередньому році, причому 52% припадають на заводи, які виробляють споживчі товари і фармацевтичні препарати.
Загальна вартість замовлень склала $1,57 млрд.
Замовлення автоматичних установок у сфері біотехнологій, фармацевтики і біомедицини в минулому році зросли на 69%, а попит з боку компаній, що виробляють продукти харчування і товари народного споживання, виріс на 56%.
«Через пандемію безумовно стався підйом в певних областях, – сказав Алекс Шикані, віце-президент Association for Advancing Automation. – Цінність автоматизації завжди полягає в ефективності, але під час пандемії це також спосіб замінити працівників і забезпечити безперебійну роботу підприємств 24 години на добу».
Автомобільна промисловість довго домінувала на ринку роботів – на частку автомобілебудування в 2017 році припадало дві третини поставок автоустановок, але зараз вперед виходять інші галузі, які потребують автоматизації.
Виробництво роботів, як і решти галузей, сильно постраждало під час пандемії, оскільки глобальні ланцюжки поставок зупинилися, а підприємства закрилися. Але пізніше в тому ж році бізнес різко пішов угору. У звіті вказано, що поставки роботів в четвертому кварталі були другими за величиною за всю історію, що на 64% більше, ніж роком раніше.