Депутати Європарламенту працюють над поправками до законодавства, які зобов'яжуть великі технологічні компанії платити за контент ЗМІ, який вони розміщують на своїх майданчиках, повідомляє Forbes з посиланням на Financial Times.
Автори ініціативи планують внести зміни в закон про цифрові послуги і закон про цифрові ринки, уточнює видання. Зокрема, в документах планується прописати можливість обов'язкового арбітражу для ліцензійних угод з правовласниками і вимогу до технологічних компаній інформувати видавців про зміни в алгоритмі оцінки новин на їх платформах.
«Ми ніколи не допустимо, щоб хтось використовував контент, а автори взагалі не отримували винагороди», – заявив депутат Європарламенту Андрус Ансіп.
За словами депутата Алекса Саліба австралійський підхід до роботи з Google і Facebook дозволив усунути «гострий дисбаланс у переговорах з видавцями».
Google і Facebook стали активно працювати над укладенням ліцензійних угод для використання новин в Європі після того, як в 2019 році Євросоюз переглянув свої закони про авторське право, уточнює FT. Зміни в законодавстві дають видавцям право на отримання компенсації за опубліковані на онлайн-платформах фрагменти контенту.
Google, в свою чергу, заявила, що ініціатива Євросоюзу «спрямована на досягнення правильного балансу» між видавцями і платформами.
«Люди довіряють Google в пошуку актуальної та надійної інформації на різних веб-сайтах, а це, в свою чергу, допомагає видавцям, направляючи на їх сайти цінний трафік», – заявила компанія, зазначивши свою готовність платити за підтримку журналістики.
Facebook відмовився від коментарів.
Раніше над подібним законом почала працювати Австралія. Законодавці розробляють новий кодекс для медіаринку, який передбачає, що Google і Facebook будуть платити за контент ЗМІ, який видається в результатах пошуку або в новинних вибірках платформ.
Google у відповідь пригрозила відключити свою пошукову систему в країні, якщо законодавці приймуть цей документ. В якості альтернативи компанія запропонувала вкласти $1,3 млрд в роботу сервісу Google News Showcase, який буде розміщувати в тому числі новинний контент австралійських ЗМІ і оплачувати його.
Раніше платити за новинний контент також вирішив Facebook – головний конкурент Google в сфері інтернет-реклами. Восени 2019 року компанія заявила, що буде платити ЗМІ, контент яких з'явиться в розділі новин у соцмережі. При цьому у відповідь на плани австралійської влади компанія пригрозила видалити новини зі стрічок користувачів країни.
Нагадаємо, Google погрожує повністю піти з Австралії через новий закон про ЗМІ.