Дисбаланс попиту і пропозиції напівпровідників (чипів), викликаний припиненням виробництва їх в пандемію, докотився до багатьох секторів промисловості, від автомобілебудування до збирання смартфонів, пише Bloomberg, на яке посилається The Bell. Такі проблеми на ринку триватимуть ще рік.
Виробники автомобілів і електроніки, які швидше за всіх скоротили виробництво в перші тижні пандемії, тепер розплачуються за це. Скасовані замовлення на мікросхеми швидко вже не розмістити: потужності зайняті і виробництво не справляється з постпандемічним відскоком, пише агентство.
Через нестачу мікросхем General Motors в цьому місяці законсервувала три заводи в Північній Америці, а Ford Motor готується до 20%-го падіння продажів у найближчому майбутньому. Очікується, що нестача чіпів призведе до скорочення продажів на $61 млрд тільки у автовиробників.
Проблеми і у виробників смартфонів. Apple, великий клієнт найбільшого в світі постачальника мобільних чіпсетів Qualcomm, недавно заявила, що продажі деяких нових iPhone стримуються нестачею компонентів «начинки» смартфона.
Sony Corp. заявила, що через дефіцит мікросхем, можливо, не зможе повністю задовольнити попит на свою нову ігрову консоль PlayStation 5 в 2021 році.
Цього тижня Кріштіану Амон, глава Qualcomm, відзначив дефіцит чіпів «в усіх напрямках».
Дефіцит викликаний тим, що в 2020 році на ринку зійшлися кілька факторів:
За оцінкою аналітиків, в останні один-два квартали чипи і дисплеї для смартфонів подорожчали на 15%. На черзі – дефіцит чипів для авіоніки приблизно з тих же причин, що і для автомобілебудування, відзначає Bloomberg.
Днями повідомлялося, що один з найбільших в світі виробників автомобільних чіпів купить виробника Dialog Semi за $5,9 млрд.