Гострий дефіцит чипів перекинувся з автомобільної промисловості на інші галузі

Гострий дефіцит чипів перекинувся з автомобільної промисловості на інші галузі

Нестача мікросхем призведе до скорочення продажів на $61 млрд тільки у автовиробників

Гострий дефіцит чипів перекинувся з автомобільної промисловості на інші галузі
фото Shutterstock

Дисбаланс попиту і пропозиції напівпровідників (чипів), викликаний припиненням виробництва їх в пандемію, докотився до багатьох секторів промисловості, від автомобілебудування до збирання смартфонів, пише Bloomberg, на яке посилається The Bell. Такі проблеми на ринку триватимуть ще рік.

Виробники автомобілів і електроніки, які швидше за всіх скоротили виробництво в перші тижні пандемії, тепер розплачуються за це. Скасовані замовлення на мікросхеми швидко вже не розмістити: потужності зайняті і виробництво не справляється з постпандемічним відскоком, пише агентство.

Через нестачу мікросхем General Motors в цьому місяці законсервувала три заводи в Північній Америці, а Ford Motor готується до 20%-го падіння продажів у найближчому майбутньому. Очікується, що нестача чіпів призведе до скорочення продажів на $61 млрд тільки у автовиробників.

Проблеми і у виробників смартфонів. Apple, великий клієнт найбільшого в світі постачальника мобільних чіпсетів Qualcomm, недавно заявила, що продажі деяких нових iPhone стримуються нестачею компонентів «начинки» смартфона.

Sony Corp. заявила, що через дефіцит мікросхем, можливо, не зможе повністю задовольнити попит на свою нову ігрову консоль PlayStation 5 в 2021 році.

Цього тижня Кріштіану Амон, глава Qualcomm, відзначив дефіцит чіпів «в усіх напрямках».

Дефіцит викликаний тим, що в 2020 році на ринку зійшлися кілька факторів:

  • лихоманка від скасування замовлень в пандемію в поєднанні зі скороченням робочої сили на виробництвах;
  • неочікуваний постпандемічний бум на ринку смартфонів, особливо 5G;
  • зростаюча конкуренція нового масового споживача – сектору електромобілів;
  • санкції США проти китайської Huawei та інших виробників смартфонів, через які компанії скупили гігантську кількість чипів про запас. У 2020 році імпорт таких компонентів досяг п'ятої частини всього імпорту Китаю;
  • постійно зростаюча складність і дорожнеча впровадження нових технологічних процесів. Через це просунуте фізичне виробництво змістилося на фабрики лише кількох виробників – тайванської TSMC і південнокорейської Samsung – практично позбавивши замовників маневру.

За оцінкою аналітиків, в останні один-два квартали чипи і дисплеї для смартфонів подорожчали на 15%. На черзі – дефіцит чипів для авіоніки приблизно з тих же причин, що і для автомобілебудування, відзначає Bloomberg.

Днями повідомлялося, що один з найбільших в світі виробників автомобільних чіпів купить виробника Dialog Semi за $5,9 млрд.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло