У Швеції побудують найбільший у світі завод з виробництва сталі на водні

Людство не може обійтися без сталі, тому єдиний вихід - це декарбонізація цієї галузі

фото Shutterstock

Кожен великий виробник сталі в світі шукає методи зниження викидів вуглецю в атмосферу. Один з найрадикальніших варіантів – заміна вугілля в технологічних процесах плавки стали на зелений або блакитний водень. Найбільше підприємство, яке буде плавити і катати сталь на водні, буде побудовано протягом трьох років на півночі в Швеції, пише HighTech Plus з посиланням на New Atlas.

Будівництво заводу обійдеться в $3 млрд, але випущені з його стали електромобілі стануть дійсно повністю вуглецево-нейтральними, пише видання.

У 2020 році у всьому світі було вироблено близько 1864 млн тонн сталі. Приблизно 75% енергії, яка потрібна була для цього, була отримана в результаті спалювання вугілля, тобто кожна тонна сталі призводить до появи в атмосфері приблизно 1,9 тонн вуглекислого газу.

А загалом на сталеливарну промисловість припадає до 8% світових вуглецевих викидів. Людство не може обійтися без сталі, тому єдиний вихід – це декарбонізація цієї галузі і подальший перехід на економічно вигідні альтернативні джерела енергії.

Зазвичай для отримання сталі потрібна доменна або електродугова піч, в якій спікається залізна руда, вапняк і кокс (кам'яне вугілля, прожарене при високих температурах для усунення домішок). Однак кокс можна замінити на водень, а також використовувати його для живлення дугових печей. Тоді виробництво сталі стане повністю вільним від емісії СО2.

Шведський консорціум H2 Green Steel (H2GS) планує відкрити такий завод на півночі країни в 2024 році. У виробництві буде використовуватися чистий водень, отриманий з відновлюваних джерел. Бюджет проекту – $3 млрд. До 2030 року H2SG розраховує випускати 5 млн тонн високоякісної вуглецево-нейтральної сталі щорічно.

Це буде перше велике сталеплавильне підприємство, що не використовує викопне паливо, яке виробляє гарячекатану, холоднокатану і оцинковану сталь. Продукція заводу піде на випуск автомобілів, труб великого діаметра для трубопроводів і великої побутової техніки.

«Ми хочемо прискорити трансформацію європейського ринку сталі, – заявив Карл-Ерік Лагеркранц, голова ради директорів N2GS. – Електрифікація була першим кроком в скороченні емісії двоокису вуглецю в транспортній промисловості. Наступний крок – виробництво транспорту з високоякісної сталі без викопного палива».

У минулому році шведський виробник сталевих виробів Ovako успішно випробував технологію застосування водню для нагріву сталі перед прокатом.

Як повідомлялося, Uniper запланувала збудувати завод з виробництва «зеленого» водню потужністю 500 МВт.

Тим часом Siemens будуватиме один з найбільших водневих заводів у Німеччині.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS