Польська залізниця планує до 2030 року збільшити частку споживання електроенергії з відновлюваних джерел енергії. Про це йшлося під час дискусії на тему «Зелений порядок на польській залізниці», що відбулася днями у Варшаві, пишуть elektrovesti.net.
У 2030 році 85% електроенергії на Польській залізниці має вироблятися з ВДЕ, що дозволить в найближчі 9 років зекономити до 1,2 ТВт/год електроенергії.
На Польській залізниці хочуть реалізувати концепцію eco-driving, що означає оптимальне використання електричної енергії, необхідної для проїзду поїздом певного відрізка шляху. Концепція передбачає встановлення в локомотивах лічильників, які будуть контролювати споживання електроенергії для певної швидкості поїзда. Перші лічильники вже з'явилися в локомотивах «Інтерсіті», а всього їх планується встановити понад 300.
«Інтерсіті» також модернізують власну інфраструктуру відповідно до екологічних вимог, 17 станцій перевізника будуть обладнані сонячними панелями і екологічними мийками разом з очисними спорудами.
Підприємство Польської залізниці «Eнергетика» в 2020 році інвестувало 1 млрд злотих (7 млрд грн) в інфраструктуру: зокрема на 500 підстанціях будуть встановлені сонячні панелі, а в подальших планах – створення кількох сотень вітрових і сонячних електростанцій. Крім того, в поїздах планується встановити пристрої, які дозволять переробляти в електроенергію енергію, яка генерується поїздами під час гальмування.
У Польській залізниці оцінюють, що модернізація системи опалення та освітлення залізничних вокзалів дозволить економити до 16% енергії. Отже, Польська залізниця замінює звичайні елементи освітлення на світлодіодні LED-лампи, а також встановлює сонячні батареї на дахах будівель залізниці.
Зараз Польська залізниця здійснює програму модернізації 200 вокзалів на суму 2 млрд злотих (14 млрд грн), де передбачається застосування інноваційних систем економії електроенергії і екологічних рішень.
Нагадаємо, Hyundai виділить $2 млн на проєкт швидкісних колій в Україні.