Тимчасова слідча комісія (ТСК) Верховної Ради, створена для перевірки й оцінки стану АТ «Укрзалізниця» («УЗ»), зобов'язала керівництво компанії розпочати роботу з проведення реформування пасажирської вертикалі, розібратися з проблемою дефіциту кадрів, а також зосередити увагу на профільних підприємствах. Про це повідомила голова ТСК Юлія Гришина на своїй сторінці у фейсбуці.
Вона зазначила, що останніми роками «Укрзалізниця» стрімко втрачає частку на ринку вантажних перевезень.
«Коли скорочуються залізничні перевезення, неминуче зростають автомобільні – з такою динамікою ми за лічені роки просто знищимо наші нові й такі довгоочікувані дороги», – наголосила голова комісії.
Крім того, Гришина зазначила, що працівники компанії через низькі зарплати масово звільняються.
«Роздувається адміністративний апарат, в той час, як фахівці із-за низьких зарплат масово звільняються з компанії. Якщо не буде швидких антикризових рішень, українські потяги доведеться водити членам наглядової ради та правлінню», – пояснила вона.
Гришина додала, що «Укрзалізниця» втрачає виробничу потужність.
«Це що стосується проблематики, не рахуючи точкових питань. Наприклад, функціонування ескалатора на київському вокзалі й халатного ставлення до оренди вокзальних площ. Нам потрібні термінові заходи. Від правоохоронців, від управлінців, від виконавчої влади», – наголосила вона.
Раніше повідомлялося, що АТ «Укрзалізниця» за результатами оцінки управлінського персоналу вирішила оптимізувати штат працівників центрального апарату управління компанії та скоротити його на 30%.
У 2021 році АТ «Укрзалізниця» повинна повернути майже $300 млн кредитів, у 2023 році – майже $600 млн.