Amazon залишився найдорожчим світовим брендом, повідомляється в щорічному звіті BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Вартість бренду Amazon збільшилася за минулий рік на 64% і досягла $683,85 млрд, повідомляє FinMarket.
Другий рядок у ренкінгу в цьому році знову зайняла Apple ($612 млрд, зростання на 74%).
На третю позицію піднялася Google, вартість бренду якої підвищилася на 42% і досягла $458 млрд. У результаті на четверте місце опустилася Microsoft (зростання на 26%, до $410,27 млрд).
Наступну сходинку займає китайський інтернет-гігант Tencent, що піднявся на дві сходинки порівняно з минулим роком. Вартість його бренду, куди включені також QQ, WeChat, WeChat Pay, WeSing і інші сервіси компанії, збільшилася на 60% і склала $240,93 млрд.
Бренд Facebook також піднявся в ренкінгу на два місця, подорожчавши за рік на 54% – до $226,74 млрд.
Вони відсунули вниз на сьому і восьму позицію Alibaba (зростання на 29%, до $129,9 млрд) і Visa (підйом на 2%, до $191,285 млрд).
У топ-10 також увійшли McDonald's (підвищення на 20%, до $154,92 млрд) і Mastercard (збільшення на 4%, до $112,88 млрд).
Найбільш швидкозростаючим став бренд Tesla, вартість якого злетіла за рік на 275% – до $43 млрд. Він займає 47-му позицію.
Крім того, більш ніж удвічі зросли показники у ряду китайських компаній: флагмана лікеро-горілчаної промисловості країни Moutai (до $109 млрд, 11-е місце), інтернет-компанії Meituan (до $52 млрд, 34-те місце), сервісу коротких відео TikTok (до $44 млрд, 45-те місце) і торгової платформи Pinduoduo (до $22 млрд, 81-ше місце).
Цього року в ренкінг потрапили 13 нових компаній, включаючи Nvidia (відразу 12-е місце з показником в $105 млрд), Zoom (52-е місце, $37 млрд), Advanced Micro Devices (57-е місце, $33 млрд) і Spotify (99-те місце, $19 млрд).
Загальна вартість 100 брендів, що входять в ренкінг, за рік збільшилася на 42% і перевищила $7 трлн, що є рекордом.
Рейтинг найдорожчих брендів світу Brandz Top 100 складається агентством Kantar з 2006 року. При його складанні враховуються фінансові показники компаній і відгуки споживачів.