Цього року некомерційна робоча група по чистому повітрю (CATF) за допомогою інфрачервоної камери за 100 000 євро ($119 000) виявила, що метан просочується в атмосферу на 123 нафтогазових об'єктах в Австрії, Чехії, Німеччини, Угорщини, Італії, Польщі та Румунії. Про це повідомляє Reuters.
Метан, найбільша причина зміни клімату після двоокису вуглецю (CO2), є основним компонентом природного газу і більш ніж у 80 разів потужніший, ніж CO2, в перші 20 років його перебування в повітрі.
Наразі ЄС не регулює викиди метану в енергетичному секторі, а це означає, що компанії, що управляють об'єктами, обстежені CATF, не порушують закони через витоки.
У той час як деякі держави-члени вимагають, щоб компанії повідомляли про деякі викидах, немає всеосяжної основи, яка змушувала б їх відстежувати невеликі витоки або усувати їх.
Цього року Євросоюз запропонував закони, які змусять нафтогазові компанії контролювати і повідомляти про викиди метану, а також покращать виявлення і усунення витоків.
В енергетичному секторі метан викидається навмисно через вентиляційні отвори і випадково з таких об'єктів, як резервуари для зберігання газу, термінали скрапленого природного газу (СПГ), компресорні станції трубопроводів і підприємства по переробці нафти і газу.
Компанія CATF відвідала понад 200 об'єктів в семи країнах ЄС і зняла викиди за допомогою інфрачервоної камери в громадських місцях для виявлення вуглеводнів, невидимих неозброєним оком, таких як метан.
Всього CATF нарахувала 271 інцидент, при цьому на деяких об'єктах метан просочувався з декількох місць.
Представник в групі сказав, що понад 90% об’єктів, які він відвідав в Чеській Республіці, Угорщині, Італії, Польщі та Румунії, виділяли метан, в той час, як їх відсоток в Німеччині і Австрії був нижчим.
У жовтні Брюссель повідомив енергетичні компанії про те, що їх чекають нові правила щодо витоків газу, а також розглядаються обмеження на викид або спалювання метану.
«Комісія закликає компанії нафтогазового і вугільного секторів розробити більш надійні програми виявлення витоків та ремонту, щоб підготуватися до майбутніх пропозицій по законодавству, які зроблять такі програми обов'язковими», – йдеться в повідомленні.