Американського техногіганта Google звинуватили в суді у використанні онлайн-реклами шляхом укладення «зручної угоди» з Facebook, в результаті якого соціальна мережа отримала перевагу в розміщенні рекламних оголошень.
Як пише Bloomberg, в колективному позові, поданому двома компаніями, вказано, що ця угода дозволила Google зберегти домінуюче становище в онлайн-рекламі, відтіснивши при цьому інших рекламодавців і обмеживши доходи онлайн-видавців.
Система торгів Header Bidding, запущена у 2014 році, автоматизувала прийом аукціонних ставок в рекламі в мережі. Видавці отримали змогу розміщувати на свої сайтах рекламу за максимальною ціною завдяки ставкам з різних джерел, а не тільки від Google.
Facebook спочатку прийняв умови системи, але у 2018 році соцмережа уклала угоду з Google. Компанія Марка Цукерберга погодилася обмежити програму в обмін на преференційний режим в рекламному бізнесі Google, наголосили компанії в позові, поданому до Федерального суду Сан-Франциско.
«Коли ринкова влада Google виявилася під загрозою, вона зупинила інновації та конкуренцію завдяки угоді з Facebook», – йдеться у позові. У ньому наголошується, що угода «обмежує інновації на їх користь і безпосередньо перешкоджає конкуренції» в порушення федерального антимонопольного законодавства.
Нагадаємо: наприкінці липня Google, а також Apple та Microsoft відзвітували про рекордні квартальні результати.