Низка російських залізничних операторів пропонує повернути доступ на ринок металургійної компанії Віктора Пінчука «Інтерпайп», щоб вирішити проблему зростання цін на суцільнокатані колеса (СКК). Про це виданню «Коммєрсант» розповів виконавчий директор Союзу операторів залізничного транспорту (СОЖТ) Олексій Дружинін.
За його словами, за підсумками року в РФ очікується профіцит залізничних коліс. Однак нині внаслідок того, що оператори почали масово виводити вагони з ремонтів на тлі зростання попиту на вантажоперевезення, утворюється локальний дефіцит. Залізничні колеса в Росії виробляє лише Виксунський металургійний завод і компанія Evraz Романа Абрамовича. Найближчим часом ці потужності будуть зупинені на профілактику, тому дефіцит ще більш посилиться.
Консенсусу між самими операторами щодо повернення на ринок українського «Інтерпайпа» поки немає, проте вони відзначають зростання цін на колеса і на ремонт колісних пар, вважаючи, що допуск сторонніх розробників міг би згладити ціну.
В останні роки «Інтерпайп» поставляв колеса на російський ринок на умовах загороджувального мита в 34,22%. В грудні 2020 року імпорт потрапив під повну заборону: СКК і велике вагонне литво були додані в список санкцій продукції, забороненої до постачання з України. Однак ще до заборони компанія Пінчука змінила канал поставок, почавши продавати колеса на російський ринок через які пов'язані з собою структури. За статистикою ЄАЕС, за 2020 рік з України в Росію було ввезено $156,8 млн товарів за товарною групою 8607, що включає колеса. Тоді на Росію припадало 70% всього імпорту цієї позиції в ЄАЕС у вартісному вираженні. У січні-травні 2021 року частка Росії в українському експорті цієї групи товарів різко впала, до 45%, але поставки продовжували йти, обсяг склав $28,4 млн.