Підрозділ Alphabet Inc з розробки автономних автомобілів Waymo Llc запустило тестову програму безпілотного таксі в Сан-Франциско, повідомляється в прес-релізі компанії, на який посилається Інтерфакс.
Жителі Сан-Франциско можуть взяти участь у цій програмі, скачавши мобільний додаток Waymo One і зареєструвавшись в ньому. Потім компанія відбере потенційних пасажирів, яким надасть доступ до замовлення таксі марки Jaguar I-Pace, обладнаної останньою версією технології автономного водіння Waymo Driver.
Пасажир, розміщений на водійському сидінні, зможе прийняти на себе керування автомобілем в разі, якщо комп'ютер дасть збій або не зможе маневрувати на вузьких вулицях, повних пішоходів чи інших транспортних засобів.
Компанія не уточнює, скільки машин і скільки людей візьмуть участь в цій програмі. Поїздки для учасників будуть безкоштовними, але пасажири таких таксі повинні будуть підписати угоду про нерозголошення. Вони також не матимуть права запрошувати когось ще, крім себе, взяти участь в поїздці.
Waymo розробляє сервіс безпілотного таксі в місті протягом уже понад 10 років. У 2009 році компанія почала тестувати технології автономного водіння, і зараз автомобілі, обладнані ними, проїжджають понад 160 000 км на тиждень.
У 2017 році компанія запустила тестову програму, яка пропонує поїздку в мінівенах з автономним управлінням, в передмісті Фінікса, штат Арізона. Після того як автомобілі цієї програми успішно проїхали понад 100 000 км без втручання людини в управління, компанія в минулому році запустила сервіс у громадське користування.
Однак поїздки по вулицях великого міста, такого як Сан-Франциско, набагато складніші, ніж водіння по широких вулицях передмістя Фінікса. У червні один з автомобілів компанії в місті зіткнувся зі скутером. І хоча Waymo повідомила, що зіткнення сталося після того, як спеціально навчений водій прийняв керування автомобілем, подібні випадки привертають увагу громадськості і викликають сумніви в безпеці технологій автономного водіння, відзначає The Wall Street Journal.
Надалі Waymo також планує створити парки безпілотних таксі в 5 з 10 найбільших міст у світі, пише WSJ. Це стане можливим після того, як компанія зможе скоротити витрати на камери дальньої дії, лазерні технології та інше обладнання, які, за оцінками аналітиків, зараз перевищують $200 000 на автомобіль.
Waymo активно залучає інвестиції для цих цілей. У червні компанія отримала $2,5 млрд від інвесткомпаній, серед яких Silver Lake, Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) і фонд Mubadala Investment Co. У минулому році компанія також залучила інвестиції в розмірі $3,25 млрд.