Німецька Федеральна асоціація вантажного транспорту, логістики та управління відходами (BGL) хоче використовувати всі доступні можливості, які дозволять заповнити швидше зростаючий список вакансій водіїв вантажівок. Організація прагне уникнути повторення в Німеччині ситуації, що склалася в Великобританії. Про це пише Логіст.Today з посиланням на німецький галузевий портал eurotransport.de.
Згідно з прогнозом BGL, в найближчі роки нестача водіїв вантажівок різко зросте. Якщо не вжити жодних заходів, то ситуація, що склалася зараз у Великобританії, коли полиці магазинів порожні, а фермерам доводиться виливати молоко, бо його не забирають вчасно, набуває цілком реальних обрисів. Про це заявив офіційний представник правління BGL Дірк Енгельгардт на загальних зборах асоціації у Франкфурті.
«Те, що відбувається в Англії, – це лише передчуття того, що очікує Німеччину. Наші компанії змушені відмовлятися від замовлень, вантажівки стоять на місці через відсутність водіїв», – прокоментував Дірк Енгельгардт.
За заявою чиновника, в деяких автопарках через нестачу водіїв вже простоюють до 30 машин. Щоб усунути слабке місце, BGL також покладається на політичну підтримку – асоціація пропонує нову програму фінансування.
«Справа не тільки в тому, що нам потрібно покращувати імідж професії, також необхідно, щоб отримання водійських прав ставало дешевшим. Ніхто не буде викладати 10 000 євро, якщо є ймовірність, що стажист потім піде до конкурента», – пояснив він.
Представник BGL також торкнувся вельми делікатної теми – найму професійних водіїв з третіх країн. За словами Енгельгардта, багато транспортних компаній з Центральної та Східної Європи наймають далекобійників з-поза меж Євросоюзу. Литовські перевізники в цьому питанні лідирують, більша частина їх водіїв прибули з Білорусі та України. Виходячи з ситуації, що склалася, BGL пропонує надати німецьким компаніям можливість наймати професіоналів з третіх країн.
Після цієї заяви відбувся обмін думками серед присутніх експертів, в ході якого з'ясувалося, що існують чіткі вимоги до розміщення водіїв з третіх країн в Німеччині. Німецькі закони серйозно перешкоджають найму водіїв з країн, що не входять в ЄС. Вимоги набагато жорсткіші, ніж в Польщі чи Литві.
Німецькі експерти не проти залучення водіїв з країн, що не входять в ЄС, але при цьому хочуть жорсткого контролю над ринком праці. Зокрема, пред'являти більш суворі вимоги – майбутні водії повинні будуть пройти навчання в Німеччині на основі німецьких правил.
«Не думаю, що було б добре, якби ми навчили водія в Україні і дозволили б їм їздити в Німеччині. Це не спрацювало і в інших професіях. Отже, ваша рекомендація: навчайте потенційних водіїв з країн, що не входять в ЄС, в Німеччині», – наголосив Кірстен Люман, експерт по дорожньому руху партії СДПН.
Нагадаємо, в Італії виник дефіцит водіїв вантажівок: мало охочих працювати за зарплату в 3000 євро.