Німецькі перевізники хочуть наймати українських водіїв, щоб уникнути таких проблем, як в Британії

Німецькі перевізники хочуть наймати українських водіїв, щоб уникнути таких проблем, як в Британії

Але на заваді стоїть те, що вимоги в Німеччині набагато жорсткіші, ніж в Польщі чи Литві

Німецькі перевізники хочуть наймати українських водіїв, щоб уникнути таких проблем, як в Британії
фото DR

Німецька Федеральна асоціація вантажного транспорту, логістики та управління відходами (BGL) хоче використовувати всі доступні можливості, які дозволять заповнити швидше зростаючий список вакансій водіїв вантажівок. Організація прагне уникнути повторення в Німеччині ситуації, що склалася в Великобританії. Про це пише Логіст.Today з посиланням на німецький галузевий портал eurotransport.de.

Згідно з прогнозом BGL, в найближчі роки нестача водіїв вантажівок різко зросте. Якщо не вжити жодних заходів, то ситуація, що склалася зараз у Великобританії, коли полиці магазинів порожні, а фермерам доводиться виливати молоко, бо його не забирають вчасно, набуває цілком реальних обрисів. Про це заявив офіційний представник правління BGL Дірк Енгельгардт на загальних зборах асоціації у Франкфурті.

«Те, що відбувається в Англії, – це лише передчуття того, що очікує Німеччину. Наші компанії змушені відмовлятися від замовлень, вантажівки стоять на місці через відсутність водіїв», – прокоментував Дірк Енгельгардт.

За заявою чиновника, в деяких автопарках через нестачу водіїв вже простоюють до 30 машин. Щоб усунути слабке місце, BGL також покладається на політичну підтримку – асоціація пропонує нову програму фінансування.

«Справа не тільки в тому, що нам потрібно покращувати імідж професії, також необхідно, щоб отримання водійських прав ставало дешевшим. Ніхто не буде викладати 10 000 євро, якщо є ймовірність, що стажист потім піде до конкурента», – пояснив він.

Представник BGL також торкнувся вельми делікатної теми – найму професійних водіїв з третіх країн. За словами Енгельгардта, багато транспортних компаній з Центральної та Східної Європи наймають далекобійників з-поза меж Євросоюзу. Литовські перевізники в цьому питанні лідирують, більша частина їх водіїв прибули з Білорусі та України. Виходячи з ситуації, що склалася, BGL пропонує надати німецьким компаніям можливість наймати професіоналів з третіх країн.

Після цієї заяви відбувся обмін думками серед присутніх експертів, в ході якого з'ясувалося, що існують чіткі вимоги до розміщення водіїв з третіх країн в Німеччині. Німецькі закони серйозно перешкоджають найму водіїв з країн, що не входять в ЄС. Вимоги набагато жорсткіші, ніж в Польщі чи Литві.

Німецькі експерти не проти залучення водіїв з країн, що не входять в ЄС, але при цьому хочуть жорсткого контролю над ринком праці. Зокрема, пред'являти більш суворі вимоги – майбутні водії повинні будуть пройти навчання в Німеччині на основі німецьких правил.

«Не думаю, що було б добре, якби ми навчили водія в Україні і дозволили б їм їздити в Німеччині. Це не спрацювало і в інших професіях. Отже, ваша рекомендація: навчайте потенційних водіїв з країн, що не входять в ЄС, в Німеччині», – наголосив Кірстен Люман, експерт по дорожньому руху партії СДПН.

Нагадаємо, в Італії виник дефіцит водіїв вантажівок: мало охочих працювати за зарплату в 3000 євро.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті