Американська мережа ресторанів здорового харчування Sweetgreen провела IPO, і в перший же день її акції виросли на 80% при оцінці компанії в $3 млрд. Інвесторів не зупинили критичні статті, що виходили напередодні розміщення, в яких експерти зазначали, що компанія збиткова, а її твердження про те, що вона отримує прибуток, не відповідають дійсності, пише Forbes.
Журнал у замітці під назвою «Здорові продукти і нездорове IPO» писав, що не вважає Sweetgreen привабливим вкладенням – оцінка $24 за акцію передбачає, що виручка компанії найближчими роками зростатиме у вісім разів швидше, ніж вона зростала в 2020 році.
Але зважаючи на гостру конкуренцію, особливо в умовах пандемії, коли «здорові» ресторани втратили свою основну аудиторію – працюючих міленіалів, які звикли замовляти правильне харчування в офіси, справедливою ціною за акцію він назвав $0.
Зараз вартість акцій Sweetgreen знизилася – але це все ще не 0, і це все ще вище за ціну розміщення – станом на 2 грудня ціна однієї акції становить $32,66.
Вже після IPO Sweetgreen, аналітики Bloomberg відзначали, що компанії найближчими роками доведеться зіштовхнутися із серйозними проблемами у вигляді нестачі робочої сили та падіння попиту.
Чим керувалися люди, які поспішили купити акції Sweetgreen? З одного боку, хоча компанія і збиткова, останні фінансові результати вказують на те, що бізнес зростає: 12-місячний виторг виріс на 50% – до $240 млн станом на 30 вересня, а маржа на рівні ресторанів збільшилася до 12%.
Sweetgreen позиціонує себе як «найшвидше ресторанна компанія в США». Мережа, заснована трьома випускниками Джорджтауна, складається із 140 ресторанів у 13 штатах.
Головна страва ресторанів – салати: продукт полюбився у ділових районах із високою щільністю населення, особливо у тих, де розташовані технологічні та фінансові компанії.
Sweetgreen загалом має привабливий імідж для молодої міської аудиторії, а цього року обличчям компанії стала зірка світового тенісу Наомі Осака, внаслідок чого шанувальників у компанії побільшало серед адептів здорового способу життя.
Частково причини такої вибухової популярності компаній на зразок Sweetgreens у загальній ситуації на ринку IPO. За даними Bloomberg, цього року IPO в цілому проходили успішніше за прогнози, всі новачки на ринку привертають підвищену увагу.
Серед активних інвесторів зараз багато представників покоління Y, а для них при виборі стратегії важливим є не лише прибуток, а й відповідність компаній їх цінностям. Міленіали люблять здорову їжу та поважають цінності сталого розвитку, зазначає видання.