Мережа веганських ресторанів Sweetgreen підкорила інвесторів: акції компанії зросли на 80%
Експерти вважають, що виручка компанії найближчими роками зростатиме у вісім разів швидше

Американська мережа ресторанів здорового харчування Sweetgreen провела IPO, і в перший же день її акції виросли на 80% при оцінці компанії в $3 млрд. Інвесторів не зупинили критичні статті, що виходили напередодні розміщення, в яких експерти зазначали, що компанія збиткова, а її твердження про те, що вона отримує прибуток, не відповідають дійсності, пише Forbes.
Журнал у замітці під назвою «Здорові продукти і нездорове IPO» писав, що не вважає Sweetgreen привабливим вкладенням – оцінка $24 за акцію передбачає, що виручка компанії найближчими роками зростатиме у вісім разів швидше, ніж вона зростала в 2020 році.
Але зважаючи на гостру конкуренцію, особливо в умовах пандемії, коли «здорові» ресторани втратили свою основну аудиторію – працюючих міленіалів, які звикли замовляти правильне харчування в офіси, справедливою ціною за акцію він назвав $0.
Зараз вартість акцій Sweetgreen знизилася – але це все ще не 0, і це все ще вище за ціну розміщення – станом на 2 грудня ціна однієї акції становить $32,66.
Вже після IPO Sweetgreen, аналітики Bloomberg відзначали, що компанії найближчими роками доведеться зіштовхнутися із серйозними проблемами у вигляді нестачі робочої сили та падіння попиту.
Чим керувалися люди, які поспішили купити акції Sweetgreen? З одного боку, хоча компанія і збиткова, останні фінансові результати вказують на те, що бізнес зростає: 12-місячний виторг виріс на 50% – до $240 млн станом на 30 вересня, а маржа на рівні ресторанів збільшилася до 12%.
Sweetgreen позиціонує себе як «найшвидше ресторанна компанія в США». Мережа, заснована трьома випускниками Джорджтауна, складається із 140 ресторанів у 13 штатах.
Головна страва ресторанів – салати: продукт полюбився у ділових районах із високою щільністю населення, особливо у тих, де розташовані технологічні та фінансові компанії.
Sweetgreen загалом має привабливий імідж для молодої міської аудиторії, а цього року обличчям компанії стала зірка світового тенісу Наомі Осака, внаслідок чого шанувальників у компанії побільшало серед адептів здорового способу життя.
Частково причини такої вибухової популярності компаній на зразок Sweetgreens у загальній ситуації на ринку IPO. За даними Bloomberg, цього року IPO в цілому проходили успішніше за прогнози, всі новачки на ринку привертають підвищену увагу.
Серед активних інвесторів зараз багато представників покоління Y, а для них при виборі стратегії важливим є не лише прибуток, а й відповідність компаній їх цінностям. Міленіали люблять здорову їжу та поважають цінності сталого розвитку, зазначає видання.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].