Європейський авіабудівний гігант Airbus готується продовжувати підвищувати темпи виробництва популярних вузькофюзеляжних літаків сімейства A320neo після досягнення наступного року встановленої мети в 65 літаків щомісяця. Про це заявив президент Airbus Гійом Форі під час першого цього року спілкування з пресою, пише Аviation week.
За словами Форі, динаміка ринку та кількість нових замовлень «істотно підвищують ймовірність» такого сценарію.
До середини 2023 року Airbus планує вийти на поставку 65 A320neo на місяць, майже на два десятки більше, ніж зараз.
Головний комерційний директор Крістіан Шерер згадав нещодавні угоди з Indigo Partners (255 літаків), Qantas і Air France – KLM (300 ВС), а також оголосив про перше тверде замовлення у 2022 році – контракт на 22 літаки А220 від американської лізингової компанії Azorra Aviation.
За даними аналітиків, розглядається можливість довести щомісячне виробництво A320 до 70-75 літаків у наступні роки (тобто до 900 літаків на рік).
Форі визнав, що поява штаму «омікрон» негативно впливає на компанію, особливо в частині лікарняних.
Він також розповів, що предметом занепокоєння є ситуація в Китаї, зокрема через карантин у Тяньцзіні, де знаходиться складальна лінія та центр обробки та передачі літаків Airbus. «Омікрон» може змінити картину порівняно з 2020 та 2021 роками у КНР», – зазначив він.
Минулого року Airbus передав замовникам 611 літаків (на 8% більше у порівнянні з 2020 роком). Зростання цілком пов'язане зі збільшенням темпів виробництва вузькофюзеляжних літаків; випуск широкофюзеляжних літаків скоротився. Виробник отримав замовлення на 771 літак, натомість прийшли відмови від 264 машини.
«Валовий» продаж 771 літака цікаво порівняти з попередніми показниками: У 2020 році продажі за рік склали 383 літаки, а в докризовому 2019 році – 1131 літаків.
Нагадаємо, літаки Airbus А320 користуються таким попитом, що черга розписана на 2 роки вперед.