Аналітична компанія Brand Finance склала новий рейтинг брендів Global 500 за 2022 рік. Найдорожчим брендом світу знову стала Apple.
Вартість бренду Apple за рік зросла на третину і досягла абсолютного рекорду рейтингу в $355 млрд.
У топ-5 також увійшли Amazon ($350 млрд), Google ($263 млрд), Microsoft ($184 млрд) і Walmart ($112 млрд).
Брендом, який зростає найшвидше (втричі за рік) названий TikTok, найсильнішим (показник враховує інвестиції та ефективність бізнесу) другий рік поспіль – We Chat.
Зазначається, що із разючим зростанням на 215% вартість бренду розважального додатку TikTok збільшилася з $18,7 млрд в 2021 році до $59 млрд цього року. Зайнявши 18-е місце серед 500 найцінніших брендів світу, TikTok став найвищим новим учасником рейтингу Brand Finance Global 500.
Технологічна галузь зберігає лідерство з капіталізації брендів. Світовий ритейл, що знаходиться на другому місці, за пандемію наростив капіталізацію на 46%, і вона перевершила $1 трлн.
Дві третини капіталізації світових брендів зосереджено у двох найбільших економіках – США та Китаю.
Загалом медіа-бренди входять до трійки найшвидше зростаючих брендів у рейтингу: з додатком Snapchat (вартість бренду зросла на 184% до $6,6 млрд) та південнокорейським інтернет-брендом Kakao (вартість бренду зросла на 161% до $4,7 млрд).
Інші відомі гравці з медіа-сектору – стрімінгові сервіси: Disney (ціна бренду зросла на 11% до $57 млрд), Netflix (ціна бренду виросла на 18% до $29,4 млрд), YouTube (вартість бренду зросла на 38% до $23,9 млрд) і Spotify (ціна бренду зросла на 13% до $6,3 млрд) – всі вони демонструють зростання.
Навпаки, традиційні медіа-бренди продовжують скорочуватися, оскільки люди віддають перевагу соцмережам і потоковому мовленню на запит. Warner Bros став брендом, який падає найшвидше (вартість бренду впала на 33% до $6,8 млрд), і ця тенденція стає очевидною.
Нагадаємо, Unilever має намір купити власника брендів «Терафлю» та «Вольтарен» за $68 млрд.