За минулий рік американські компанії впровадили у виробничі процеси рекордну кількість роботів. Машини виявилися задіяні в різних сферах – від збору банок і пляшок на конвеєрах сміттєпереробних заводів до упаковки дрібних покупок на складах великих інтернет-магазинів.
За даними Асоціації передової автоматизації (A3), на яку посилається 3DNews, у 2021 році американські компанії витратили понад $2 млрд на 39 708 роботів, і це зростання на 28% порівняно з 2020 роком.
Попередній рекорд було поставлено у 2017 році, коли було закуплено загалом 34 904 роботів на суму $1,9 млрд.
У 2016 році виробники автомобілів закупили більше роботів, ніж усі інші галузі разом узяті, проте вже у 2020 році лідерство перейшло до компаній, що не мають відношення до автомобільної промисловості.
Минулого року найбільшу динаміку продемонстрували металургія, а також харчова та споживча промисловість. Ще одним швидко зростаючим сектором виявилася електронна комерція.
У каліфорнійській компанії DCL Logistics зазначили, що зайняті в центрах обробки замовлень роботи забезпечили 200%-ве зростання продуктивності праці на підприємствах при меншій порівняно з традиційною кількістю працівників-людей.
В A3 відстежують замовлення на звичайних промислових роботів, проте зараз активно зростає попит на так званих «коботів» – машини, призначені для спільної діяльності з людиною.
Роботи подібного типу все активніше використовуються у галузях, які до останнього чинили опір автоматизації виробництва. Зокрема такі механізми закупила велика будівельна компанія, яка почала їх використовувати у встановленні гіпсокартону на об'єктах.
Не відстає і автопром, що став піонером у роботизації. На заводі в італійському Турині роботи раніше використовувалися для зварювання металу, проте тепер машини працюють спільно з людиною і вже виконують завдання з остаточного складання електричного Fiat 500.
Нагадаємо, нещодавно Ілон Маск припустив, що на фабриках Tesla працюватимуть роботи Optimus через нестачу робочої сили.